WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

Z-FLATS SCHIEDAM-GROENOORD TEGEN GROEI VLIEGVERKEER

SCHIEDAM- De Regionale Luchthaven Rotterdam The Hague Airport (RTHA) moet terug naar de jaren ‘60 met alleen zakelijk vliegverkeer en inzet bij calamiteiten. Daarvoor pleit het bestuur van de Huurders Belangen Vereniging Z-Flats Schiedam.

‘Het verkeer is enorm toegenomen’, schrijft de vereniging in een brief aan de gemeenteraad. ‘Vliegtuigen komen met hoge regelmaat over op circa 200 meter boven onze wooncomplexen. Ook de aangepaste vervroegde vertrek- en verlate aankomsttijden zorgen voor ervaren overlast. Als dank voor onze acceptatie ontvangen wij geluid-/gehoorschade en verstikkend stof.’

De vereniging verzoekt de gemeenteraad om ‘een geluid – liefst van negatieve aard – te laten horen op de toekomst van RTHA. Haalbare mogelijkheden: Stoppen en herontwikkelen luchthaventerrein (noodzakelijke woningbouw)’. Het hele vliegveld laten verplaatsen naar een andere locatie ziet de huurdersvereniging ook als een serieuze optie.

7 gedachten over “Z-FLATS SCHIEDAM-GROENOORD TEGEN GROEI VLIEGVERKEER

  1. Ach, weet je, in 1970 werd er al over gesteggeld, dat het vliegveld moest opdoeken.
    Het is nu 50 jaar verder en inmiddels zijn er een hoop woningen gebouwd, daar waar de vliegtuigen overvliegen.
    Ik kan het niet zo goed begrijpen hoor, wij wonen ook in de aanvlieg- en opstijgroute en soms horen we ze geen eens.
    Lekker laten zo, het is ook gemakkelijk, als we op vakantie gaan, we zijn zo op het vliegveld en hoeven dus niet perse naar Amsterdam.

  2. Namens wie spreken ze dan. Was dit een punt op de agenda van de ledenvergadering? Kleine hint, de tweede man binnen de CRO is ook bestuurder binnen de huurdersverniging.

  3. In de jaren zestig graasden er koeien op de plaats waar nu de Z-flats staan, dus… Luchthaven terug naar de sixties? Z-flats plat en plaats maken voor koeien. Toen liep er trouwens ook niemand over stikstof en co2 te zeiken.

  4. Als je dit artikel zo leest wil die zogenaamde huurdersbelangenclub eigenlijk het vliegveld gewoon helemaal weg hebben. Zou interessant zijn om te weten hoeveel leden die club heeft en namens hoeveel huurders ze eigenlijk spreken.
    Andere optie voor het bestuur van die club: zelf verhuizen naar een hutje op de hei.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *