WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

RET ZOEKT ALTERNATIEF SPOORBEVEILIGING HOEKSE LIJN

HOEK VAN HOLLAND- De onderhandelingen tussen RET en Bombardier over afronding van het veiligheidssysteem voor de Hoekse Lijn verlopen nog steeds zeer moeizaam. Dat laat de Rotterdamse wethouder Arjan van Gils (D66) weten in de voortgangsrapportage.

In opdracht van de stuurgroep onderzoekt RET in samenwerking met het projectteam of er mogelijk alternatieve oplossingen zijn voor de spoorbeveiliging en wat deze alternatieven voor consequenties hebben voor kwaliteit, tijd en geld. Voor het eind van het jaar moet duidelijk zijn hoe men verder gaat met spoorbeveiliging.

De MRDH heeft tot 1 maart 2021 de indienststellingsvergunning verlengd. Dit is opnieuw een tijdelijke vergunning, omdat er nog gewerkt wordt aan een nieuwe versie van de software van de spoorbeveiliging.

In de huidige software zitten nog beperkingen die ervoor zorgen dat de Centrale Verkeersleiding met aparte instructies werkt. In die update worden de belangrijkste beperkingen opgeheven, maar tussentijds komt Bombardier Transportation in handen van de Franse treinenbouwer Alstom.

Onervarenheid bij treinbouwer Bombardier met het veiligheidssysteem voor de Hoekse Lijn heeft gezorgd voor de forse vertraging bij de aanleg. Dat werd in september 2017 al duidelijk uit de beantwoording van vragen die het gemeentebestuur van Maassluis  had voorgelegd aan Projectbureau Hoekse Lijn.

GEEF UW MENING!!

Plaats een reactie onder dit bericht op deze site (scrol naar beneden). Gebruik uw vrijheid van meningsuiting!

LET OP!! Spreek vrijuit, maar reacties die oproepen tot geweld en verwensingen met ziektes worden niet getoond.

Publicatie kan (soms) enige tijd duren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *