WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

INBURGERING VLUCHTINGEN VLAARDINGEN GROOT MYSTERIE

VLAARDINGEN- De gemeente Vlaardingen is nauwelijks in staat om vragen te beantwoorden over de resultaten van de inburgering van vluchtingen. De fractie Boers(fB) heeft naar concrete resultaten gevraagd, maar krijgt op vrijwel elke vraag te horen dat de inburgeraar momenteel zelf verantwoordelijk is voor diens inburgering. De registratie van voortgang en resultaten ligt bij de landelijke Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO), daarom heeft de gemeente Vlaardingen hierop geen zicht. Wel wordt duidelijk dat in de afgelopen 4 jaar in totaal 438 vluchtelingen zijn gevestigd in Vlaardingen.

De fB is benieuwd naar hoeveel vluchtelingen in Vlaardingen taallessen hebben gevolgd. FB: ‘Hoeveel uur per week? Wat doen ze de rest van de week? En waarop worden zij aan het eind van de opleiding beoordeeld?’ Antwoorden blijven uit.

Vluchtelingen worden vanaf dag één ondersteund door Vluchtelingenwerk Vlaardingen en Stroomopwaarts (SOW). Zij volgen op eigen initiatief taal- en inburgeringslessen. Alles eerste stap richting werk of een opleiding wordt bij SOW een assessment afgenomen om het best passende traject te bepalen. Taal is hier een onderdeel van. SOW voert dit traject uit. Hiernaast wordt vanuit de maatschappelijke begeleiding van Vluchtelingenwerk een traject gestart om wegwijs te worden in Vlaardingen, onder andere door de inzet van een maatje.

Minister Wouter Koolmees (D66) gaf in 2018 aan, per brief aan de Tweede Kamer, dat weinig inburgeraars het einddoel halen. Daarnaast belemmert de cursustijd de deelname aan opleiding of aan (een traject naar ) werk en ook bevat het systeem perverse prikkels naar inburgeraars en cursusaanbieders.

GEEF UW MENING!!

Plaats een reactie onder dit bericht op deze site (scrol naar beneden). Gebruik uw vrijheid van meningsuiting!

LET OP!! Spreek vrijuit, maar reacties die oproepen tot geweld en verwensingen met ziektes worden niet getoond.

Publicatie kan (soms) enige tijd duren.

10 gedachten over “INBURGERING VLUCHTINGEN VLAARDINGEN GROOT MYSTERIE

  1. Het is in Vlaardingen niet anders als in de rest van Nederland. B&W blinken uit in incompetentie en vaagheden en zijn uitsluitend bezig met hun eigen agenda. Het vluchtelingenprobleem is een verdienmodel voor enkelen en zal zolang links het hier voor het zeggen heeft niet of nauwelijks veranderen. We moeten er mee leren leven, maar niet van harte!

    1. Wil marsé.

      Wie gelooft er nu nog in de komedie links-rechts? Polder-corporatistisch Nederland kent geen echt links of rechts maar uitsluitend ‘Bruin’ waarbinnen in de achterkamertjes gemeenschapsgeld op uiterst listige wijze onder de eigen armen wordt verdeeld.

  2. Een beroepskeuzetest/assessement mag hooguit worden afgenomen door een onafhankelijke en extern ingehuurde partij inplaats van bij en door een publieke rechtspersoon als Stroomopwaarts MVS die een eigen financieel belang nastreeft. Daarbij is de keuze voor de uitvoerende partij aan degene die de beroepkeuzetest/assessment zal ondergaan.

    Het assessment van en door Stroomopwaarts MVS, een rechtspersoon opgericht door de MVS-gemeenten, om de slachtoffers onder het mom van vrijwilligheid te brandmerken tot geestelijk minderwaardige regioslaaf die niet vervolges niet in staat zou zijn om zelfstandig minstens het wettelijk minimumloon te verdienen.

    Met het opzetje met behulp van daartoe opgerichte rechtspersonen als Stroomopwaarts MVS wordt de burger dus elke zelfstandigheid willens en wetens ontnomen en worden allerlei flut-cursussen en andere onzinnige meuk ‘aangeboden’ waar aan niet zelden directe relaties van de bestuurderen een vette bek halen en deze bovendien binnen deze hogere kaste worden voorzien van ESF-subsidie.

    Het is wat dat betreft ‘sprekend’ dat in de enige jaren geleden via de WOB opgevraagde ESF-aanvragen en toekenningsbeschikkingen niet de begunstigden maar de professionele aanvragers door het ESF-loket van het Ministerie waren zwartgelakt om ‘Follow the Money’ te voorkomen.

    1. https://www.pwnet.nl/arbeidsrecht/nieuws/2017/11/privacy-in-gevaar-bij-vrijwillig-assessment-10125829?io_source=www.google.com

      Uitdrukkelijke toestemming

      De wet geeft uitzonderingsgronden. Een daarvan is dat de betrokkene uitdrukkelijke toestemming kan geven voor de verwerking van zijn (bijzondere) persoonsgegevens. Die uitdrukkelijke toestemming moet ‘vrij, specifiek en geïnformeerd’ worden gegeven.

      Tip! Download de whitepaper De Europese privacywet

      Een deel van de mensen die een assessment ondergaan, doet dit binnen een arbeidsrelatie. In zo’n relatie, waarin de werknemer dan wel uitkeringsgerechtigde (financieel) afhankelijk is van de werkgever of de uitkerende instantie, is over het algemeen geen sprake van ‘vrije’ toestemming. Ook een verklaring van de burger dat hij in vrijheid instemt of toestemming heeft gegeven vindt de AP niet voldoende als passende waarborg.

    2. Persoonlijk en biologisch profiel

      De basis voor rapportage is een persoonlijk en een biologisch profiel. Hiervoor worden gegevens over het ras van de deelnemer, gewicht en lengte, DNA-gegevens en psychologische gegevens verzameld en met elkaar in verband gebracht. Het verwerken van deze bijzondere persoonsgegevens is in principe verboden op grond van de Wbp (artikel 16).

  3. Geen incidenten of ’toeslagen-affaire’ maar puur beleidsmatig sinds enige decennia:

    Nu ik mijn eigen stukjes van vandaag nog eens lees met de verwijzing naar de wet IB2001 komt de gedachte op van de Jim Crow wetjes waarmee in de Verenigde Staten burgers van andere origine willens en wetens werden belet gebruik te maken van burgerrechten die ze formeel wel, maar materieel dus niet hadden. Een vergelijkbare twee-deling waarbij Nederland is verdeeld in belastingbetalers en belastingontvangers is na een zekere voorbereidingsperiode (Parool, Cees Tamboer: ‘Karin Terlien krijgt geen kopje meer’) ingezet met de wet IB2001.

    Het zelfbeschikkingsrecht zou de burger met de wet IB2001 waarbinnen de burger nu om een overheidsbeslississing moest vragen en waarbij die overheid absoluut de voorwaarden zou bepalen, worden ontnomen. Mooi voorbeeld is de komedie van het ‘kappen van dor hout’ (Kamerstukken) uit het Burgerlijk Wetboek waarbij het vrijwillige burgerlijke huwelijk op gluiperige wijze zou worden omgeruild tot het nu afgeperste bestuurlijke ‘huwelijk’, het concubinaat dat dan fijn kon worden belast.

    Dan VVD-Tweede Kamerlid Otto Vos was kennelijk te eerlijk en behoorde daarom niet tot de ingewijden waaronder vogels van diverse politie pluimage, waarbij traditioneel een PvdA-er het klootjesvolk en haar volksvertegenwoordigers op het verkeerde mocht zetten.

    Nu de samenzweerders de kans liepen dat de discussie daar over zou gaan waar over het echt ging, werd zelfs om de komedie te bestendigen een amendement Otto Vos in de Kamer aangenomen, een amendement waarmee je achteraf wanneer de wet was gewijzigd als bestuurderen immers toch je achterste kon afvegen.

    En dan de te zelfder tijd ingezette en als ‘fusies’ verkochte reorganisaties binnen de zorg waarbij nietsvermoedende werknemers in hun burgerrechten zouden worden getroffen en waarbij de organisatoren zich vooraf zouden verzekeren van poppetjes in precies die rechtbanken waar men binnen de regio het risico liep dat de bepaalde vieze zaakjes aangebracht zouden worden…

    Het Parool waarvan de hoofdredacteur waarschijnlijk toen ook al in ‘het Torentje’ instructies van onze premier ontving, zou een wazig stukje te berde brengen over de ‘kopjesregeling’ die, in aanloop op de ‘relatie-belasting’ zoals die zich nu steeds meer openbaart met de WMO-2015, Participatiewet en Jeugdwet, is begonnen met de wet IB2001. De feitelijk beoogde belasting op inter-menselijke relaties met de dan nog toekomstige IB2001 moest daarbij natuurlijk niet al te zeer opvallen en uiteraard ‘vrijwillig’ zijn… Daartoe werd in etappes de Nederlandse werknemers een paar maal steeds licht gewijzigde loonbelastingformulieren ter invulling voorgelegd, waarbij steeds iets meer werd opgeschoven richting ‘vrijwillige’ relatie-belasting. Heffingskortingen zijn geen giften maar heffingskortingen op nadrukkelijk verzoek van de steeds maximaal aangeslagen belastingbetaler toegekend door de Staat/Fiscus die zo feitelijk uw intermenselijke relaties bepaalt middels chantage waarbij uw met arbeid zuurverdiende geld wordt achtergehouden. En mensen met ‘rare’ namen en al dan niet dubbele nationaliteit zijn in Nederland nu eenmaal ‘verdacht’. Natuurlijk zijn het niet de (top)amtbenaren die, hoewel als welbewuste slippendragers participeren in crimineel beleid en wel degelijk in strafrechtelijk zin aangepakt moeten kunnen worden, hier de dienst uitmaken, maar sinds jaar en dag bepaalde verantwoordelijke bewindslieden die nu eerdaags (beperkt!) onder ede worden verhoord.

    1. PS

      Het komt er dus op neer dat armoedzaaiers maximaal door de fiscus worden aangeslagen en vermindering van belasting kan worden ontzegd door de bewijslast om te draaien en nog meer misbruik van de toch al phony- bestuursrechtelijke procedure. Mensen met ‘rare’ namen en dubbele nationaliteit en hun kinderen dienen daarbij niet het idee te hebben er ooit echt bij te horen, laat staan gelijke kansen in onze christen-fundamentalistische participatiemaatschappij met een religieus en afgedwongen arbeids-ethos als door ‘Willempie’ in 2013 plechtig zou worden uitgeroepen. Deze mensen en ook hun kinderen zijn ‘immers’ voorbestemd voor regionaal ingericht lijf-eigenschap middels ‘assessment’ bij criminele organisaties als Stroomopwaarts MVS en komt dus geen heffingskortingen toe, althans zo blijkt uit de objectieve feiten en omstandigheden.

  4. Ik heb op een azc gewerkt, 96 mensen hadden we daar, voornamelijk uit Syrië en Irak. 8 stuks waren een aanwinst, wilden de taal leren en iets betekenen in onze maatschappij. Die andere 88…………… vul maar in. De vrijwilligers deden daar een hoop afbreuk aan de inburgering door continue engels te blijven praten en de meest luie vluchtelingen vrijwel alle werk uit handen te nemen. Bij een doelgroepenonderzoek vulden ze bijna allemaal in universitair geschoold te zijn, bij de lijst laatst verrichte werkzaamheden kwamen banen als werkster, shovelchauffeur, onderwijzeres, schaapherder en kok veelvuldig voor. Ik bedoel maar….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *