WATERWEG ACTUEEL

GELD VOOR ONDERZOEK MEER ASFALT IN GROENSTE STRAAT SCHIEDAM

GELD VOOR ONDERZOEK MEER ASFALT IN GROENSTE STRAAT SCHIEDAM

SCHIEDAM- Voor 2019 is geld vrijgemaakt voor onderzoek naar een betere ontsluiting van Schiedam-Noord. Daarnaast wordt onderzoek gedaan naar alternatieve routes voor doorgaand vrachtverkeer voor bijvoorbeeld de Havenijk, het verbeteren van de bereikbaarheid van de binnenstad door aanpak van het Schiekwartier.

De ontsluiting van Schiedam-Noord stond vorig jaar in de verkiezingsprogramma’s van de VVD en Progressief Schiedam (PS). De VVD wil de bereikbaarheid van Schiedam-‐Noord versterken, zowel door verbeterd openbaar vervoer als door ontsluiting via de Matlingeweg. Bij PS wil men vooral dat de ontsluiting naar Schiedam-Noord wordt verbeterd.

De Polderweg was de Groenste Straat van Schiedam in 2016.

Het onderzoek draait vooral om de haalbaarheid van een ontsluiting via de Polderweg in Schiedam richting Rotterdam. Alle positieve en negatieve effecten en risico’s van een wegverbinding zullen op een rijtje worden gezet. De Polderweg is in 2016 uitgeroepen tot De Groenste straat van Schiedam.

Schiedam heeft volgens het gemeentebestuur een uitstekende bereikbaarheid en ligt centraal op de as Leiden-Den Haag-Rotterdam. De geografische ligging van Schiedam zorgt voor een goede uitgangspositie voor de sociaaleconomische ontwikkeling van de stad, schrijven burgemeester en wethouders in de Zomernota. Inzet van het college is deze bereikbaarheid te behouden en waar nodig te versterken, de verkeersoverlast en verkeers- onveiligheid te verminderen en de inzet van de verschillende vervoerssoorten (denk daarbij aan auto, openbaar vervoer, fiets ) te optimaliseren.

FACEBOOK IS VERANDERD!

Berichten van media en bedrijven worden minder snel op uw Facebooktijdlijn getoond, tenzij u de ‘als eerste weergeven’ optie instelt. Dan blijven de berichten ten alle tijden te zien.

Maar natuurlijk kunt u de site van Webradio Torpedo ook rechtstreeks bezoeken: www.rijnmondnieuws.com

Webradio Torpedo

januari 5th, 2019

No Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *