WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

LEEFBAAR ROTTERDAM OP RECREATIEOORD HOEK VAN HOLLAND

HOEK VAN HOLLAND- De fractie van Leefbaar Rotterdam is dit weekend neergestreken op Recreatieoord Hoek van Holland. Leefbaar is, naar eigen zeggen, aanwezig om de recreanten een hart onder de riem te steken. Tegelijk verschijnt de partij met campagnemateriaal. In maart zijn er gemeenteraadsverkiezingen.

Afgelopen maand vreesden Leefbaar, samen met PVV, PvdD en 50Plus, nog voor de stiekeme verkoop en zelfs gedeeltelijke sloop van het recreatieoord. De Rotterdamse wethouders Bas Kurvers (VVD) en Said Kasmi (D66) ontkennen dat. Ze hebben de Toekomstvisie Recreatieoord Hoek van Holland in ontvangst genomen. De Recreanten Advies Raad (RAR) en de Gebiedscommissie Hoek van Holland dringen met het stuk aan, bij de Rotterdamse politiek, op een tiental uitgangspunten (beslispunten) ter onderschrijving. De inspanningen moeten uiteindelijk leiden tot een zekere toekomst voor het recreatieoord en de camping in Hoek van Holland.

Het risico bestaat dat het Recreatieoord wordt gebruikt voor de huisvesting van arbeidsmigranten wanneer permanente bewoning wordt toegestaan. Dat staat in een van de stukken die zijn aangeboden aan de wethouders.

De gemeente Rotterdam heeft de ambitie om Hoek van Holland uit te laten groeien tot ‘een duurzame, attractieve en veelzijdige vier-seizoenen-badplaats’. Ook heeft het college van burgemeester en wethouders besloten Recreatieoord Hoek van Holland te verkopen vanwege de wens om het terrein te moderniseren. Het recreatieoord zou als onderdeel van Hoek van Holland als vier-seizoenen-badplaats moeten meegaan en twaalf maanden per jaar opengesteld moeten worden. De wintersluiting van het recreatieoord zal in dat plan worden opgeheven.

Het plan van de twee wethouders om het recreatieoord te verkopen, wegens verliezen, is door een raadsmeerderheid voorlopig op een zijspoor gezet.

Eén gedachte over “LEEFBAAR ROTTERDAM OP RECREATIEOORD HOEK VAN HOLLAND

  1. Dit is niet slim van leefbaar, heel de camping stemt al op ze, dus daar valt niets te winnen. Het promotiemateriaal bewijst meer waarde door het in een moskee te showen, daar kan leefbaar nog stemmen winnen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *