WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

EINDE GEDOOGZONE A20 VLAARDINGEN

truckers A20VLAARDINGEN- Eigenaar Rijkswaterstaat (RWS) stopt met het gedoogbeleid op de rustplaatsten Aalkeet en Rijskade langs de A20 bij Vlaardingen-West. Morgen komt RWS met een toelichting op de plannen om de overlast van het zogenaamde vrachtwagenparkeren aan te pakken. Een deel van de plannen bestaat uit het uitdelen van waarschuwingen en boetes.

Vrachtwagenchauffeurs worden vanaf 19 april geïnformeerd en gewaarschuwd door de Lichtblauwe Brigade. Vanaf 1 juni gaan deze  BOA’s optreden tegen foutparkeerders.  Vrachtwagenchauffeurs mogen vanaf 1 juni alleen nog parkeren in de vakken op de parkeerplaatsen langs de (snel)wegen en op de aangewezen truckparkings in de gemeenten. Doen zij dit niet, krijgen zij een boete van  90 euro.

De pilot van de gemeente en RWS volgt op de aanpak van het Havenbedrijf Rotterdam (HbR). De samenwerking tussen de partijen is uniek in Nederland. Het HbR startte al eerder met deze aanpak door handhaven te combineren met het aanbieden van betaalde parkeerplekken. Vooraf is een 0-meting gehouden en tussendoor worden tellingen gedaan om te kijken of er na handhaving genoeg parkeerplekken zijn voor vrachtwagenchauffeurs. Gemeenten en RWS willen niet alleen handhaven, maar de chauffeurs vooral een veilig alternatief bieden. Op de folder die zij krijgen uitgereikt, staan dan ook alternatieve truckparkings vermeld waar zij kunnen parkeren.

 

 

Zie ook: Truckers Vlaardingen weggestuurd.

Strijd truckers Vlaarding en Schiedam.

 

3 gedachten over “EINDE GEDOOGZONE A20 VLAARDINGEN

  1. Goede zaak dat hier tegen wordt opgetreden, de verplichte 48 uur weekend rust dient namelijk ook buiten de cabine ( lees werkplek ) plaats te vinden. Belgie en Frankrijk treden hier al enige tijd tegen op. Zoals de situatie nu op beide parkeerplaatsen op de A20 bij Vlaardingen is zorgt ervoor dat de explotanten van beide benzine pompen veel klandizie mis lopen omdat mensen doorrijden als ze de situatie onder ogen komt bij het oprijden van de benzine pompen.

  2. Dit gaat weer op niks uitlopen, uit ervaring weet ik dat de boete’s toch niet worden uitgedeeld, om dat ze simpelweg geen geld hebben (althans dat zeggen ze) vervolgens kan het openbaar ministerie niets verder doen, ze kunnen niets in beslag nemen, want daar is het vergrijp te licht voor, ze kunnen alleen weggestuurd worden, maar doen zij dit niet, is het een lastige zaak, iemand meenemen naar het bureau neemt veel tijd in beslag en de boete wordt toch niet betaald.

    Ik zeg, gewoon in beslag name en vrachtwagen laten afvoeren naar Europoort, op een speciaal terrein parkeren, als de boete is betaald en ook de sleepkosten, door de werkgever of iemand anders… dan pas de sleutel van de truck terug geven, laat hem dan zelf maar zien hoe hij bij die parkeerplaats komt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *