WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

ZES WEKEN BEZWAAR MOGELIJK TEGEN ROTONDE SCHIEDAM-GORZEN

SCHIEDAM- Belanghebbenden kunnen vanaf nu bezwaar maken tegen de nieuwe rotonde in de Hoofdstraat, nabij molen Nolet in Schiedam-Gorzen.

De Hoofdstraat is aangewezen als een straat waar de maximale snelheid 30 kilometer per uur is. In de situatie voor de reconstructie betrof het een weg met een lengte van 350 meter, zonder daarbij horende snelheid remmende maatregelen. Vanwege het risico op schade aan de panden in de Hoofdstraat, waren deze snelheidsremmende maatregelen niet mogelijk. Na de reconstructie van de Hoofdstraat is ter hoogte van de Dick Durrerstraat een rotonde aangelegd, als snelheidsremmende maatregel, met dien verstande dat het verkeer op de rotonde voorrang heeft op het oprijdende verkeer.

GEEF UW MENING!!

Plaats een reactie onder dit bericht op deze site (scrol naar beneden). Gebruik uw vrijheid van meningsuiting!

LET OP!! Spreek vrijuit, maar reacties die oproepen tot geweld en verwensingen met ziektes worden niet getoond.

Publicatie kan (soms) enige tijd duren.

12 gedachten over “ZES WEKEN BEZWAAR MOGELIJK TEGEN ROTONDE SCHIEDAM-GORZEN

  1. Jammer dat ook niet meteen verkeersdrempels zijn geplaatst tussen de Hoofdbrug en die bewuste rotonde; er wordt nog steeds te hard gereden in de Hoofdstraat!

  2. Ik begrijp het niet helemaal meer.
    Zou aan mij kunnen liggen maar naar ik weet ligt de rotonde er al. En nu komt de gemeente met een mogelijkheid tot bezwaar. Zal toch niet gebeuren dat als er voldoende bezwaren komen, dat de rotonde weer weggehaald wordt?
    Persoonlijk heb ik niets tegen rotondes, beter dan verkeersdrempels etcetera, die slopen je schokbrekers of je valt met je fiets.

  3. Nou wat een gezeik is die 30 km mogen ze wel eens wat in de groenelaan doen rijden ze zeker wel 80 km en ok op het wilhelminaplein waar kinderen spelen

  4. Daar moet je niet over zeuren, gewoon doen! En dan van die drempels waar die verlaagde gespoilerde karretjes van stuk gaan als ze boven de 30 km/h. komen zou al een hoop overlast schelen. Niet leuk voor petje achterstevoren en politiepetje, maar wel voor de omwonenden. De boel kan bekostigt worden met een paar frisse snelheidscamera,s.

    1. Te hoge snelheid in de bebouwde kom blijft een probleem. Rotondes halen de snelheid er enigzins uit. Het plaatsen van drempels is een achterhaald idee. Op verschillende plaatsen in de stad worden ze alweer weggehaald. Veel trillingen en geluidsoverlast voor bewoners. Die gasten met petjes achterstevoren kicken erop om hard te rijden hard te remmen en veel gas te geven. Bij ons in West rijd er een mafferd in een witte sportwagen die er een besneden stijf lulletje van krijgt en i.d.d. met een achterstevoren petje op.

      Hulpdiensten worden beperkt in hun aanrijtijden en in een ambulance liggen is helemaal geen pretje. Daarnaast de schade die ze veroorzaken aan voertuigen. Vraag maar aan je dealer. Daar komen geen petjes achterstevoren figuren met schade.

      Schade aan je voertuig door een verkeersdrempel?
      Een kapotte vering, fuseekogel, schokdemper, balhoofdlager of bodemplaat… Verkeersdrempels kunnen een behoorlijke schadepost opleveren voor automobilisten en motorrijders.

      Herinrichting met optische belijning en versmalling van het wegdek zijn betere oplossingen. Een camera is geen lang leven beschonken in Schiedam.
      Handhaven door politie met mobiele flitsvoertuigen en tevens voorzien van anpr levert veel meer succes op.

    1. Bedankt voor je feedback,
      zal het doorgeven aan redactie van autovisie, de Kampioen en Toyota dealer. En verzoeken om hun artikel aan te passen, waarin deze verklaren hoe schade kan ontstaan door verkeersdrempels, ondanks lage snelheid.

      1. Daar zijn ze nooit bij, iemand die daar over klaagt zal echt niet toegeven dat hij of zij met 60 km/h. over een drempel is geknald. Autovisie, ANWB e.d. zien alleen de gevolgen maar kan onmogelijk achteraf bepalen hoe hard er gereden is.

  5. Vette onzin onnodig er zijn meerdernoplossingem om het vaart te sussen daar .en dan vanuit de hoofdstraat een grote stoep genaakt waar geen hond op loopt je kan met moeite met 1 auto en fiets langselkaar laatstaan als er van beide kante een auto komt dan heb je een probleem.de bocht halverwegen hoofdstraat te hoogte van het cafe volgensmij had men zn oogkleppen op toen dat werd uitgetekend levens gevaarlijk er zijn al wat autos beschadigd omdat je geen bocht moeilijk dan .kan maken daar 3n als er een auto aankomt van de andere kant nou dan heb je een probleem.kortom geen fijne en veilige situatie daar.vande week stond de politie er ook al omdat ze tegen een auto waren aangereden di er stond geparkeerd .zinloos heel veel geld verspilling dit hoop dat ze er iets aan doen

  6. Bij mij in de straat is gekozen voor optische belijning in de vorm van zigzagstrepen. Volgens de colbertboys op het gemeentehuis zou dat de snelheid er wel uithalen. Nou, Mo met de pet achterstevoren denkt dat het racestrepen zijn en geeft zijn verlaagde en gespoilerde zesdehandsje extra de sporen hoor.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *