WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

WETHOUDERSKANDIDAAT GROENLINKS BIJ COALITIEGESPREKKEN VLAARDINGEN

VLAARDINGEN- Er is zaterdag, aan het eind van de middag, geborreld op het terras van het Delta Hotel in Vlaardingen door de fractievoorzitters van de beoogde coalitiepartijen. Daarbij vallen een aantal zaken op (naast de goede onderlinge sfeer).

Verscholen achter een zonnebril bevindt zich in het gezelschap onder andere Lianne van Kalken. Deze oud-fractievoorzitter van GroenLinks komt niet meer terug in de gemeenteraad, maar geeft zich op Twitter al uit voor wethouderskandidaat GroenLinks Vlaardingen. Ze heeft zich min of meer gepositioneerd midden in het gezelschap aan de lange tafel op het terras aan het water. De huidige GroenLinks-fractievoorzitter Niell Voorburg (in een immer strakzittend groen overhemd, recht tegenover D66-voorman Koen Kegel in wit overhemd) zit ook aan tafel, maar op een minder prominente plek: bij het raam, waar hij kan toekijken. Dat lijkt hier ook zijn positie. Het is Van Kalken die geregeld het hoogste woord heeft.

De overige aanwezigen zijn fractievoorzitters en (steun)raadsleden. Namens de CU-SGP is Wouter de Reus (in crèmekleurig pak) aanwezig. Tegenover hem zit, in een geruite jasje, Ruben van de Zande, de nieuwe fractievoorzitter van de VVD. En zien we in zijn gezelschap nou VVD-steunraadslid Rens de Ron?

Vaststaat dat Boudewijn Revis (VVD) en Bert van Alphen (GroenLinks) als informateurs zijn aangesteld. De twee informateurs hebben brede bestuurlijke ervaring en meermaals ervaring opgedaan tijdens formaties. Ze zijn vorige maand aan de gemeenteraad gepresenteerd als ‘goed op elkaar ingespeeld, daar zij enkele jaren samenwerkten in het college van Burgemeester en wethouders van de gemeente Den Haag. Hierdoor vormen zij een sterk team.’

Het was verkenner Ivo Opstelten (VVD) die heeft geadviseerd aan de Vlaardingse politiek om in te zetten op een akkoord op hoofdlijnen met de fracties van VVD, GroenLinks, Leefbaar Vlaardingen, CDA, D66 en de CU-SGP. Samen kunnen zij rekenen op 19 zetels.

16 gedachten over “WETHOUDERSKANDIDAAT GROENLINKS BIJ COALITIEGESPREKKEN VLAARDINGEN

  1. wordt weer 4 jaar klimaatgezwam.
    Van Kalken zit als een bok op de haverkist en overige partijen laten zich ringeloren door mevrouw. Zie ik dat zo goed?

    1. Wat een ontzettend dom stukje weer van dit extreemrechtste blog . Hebben julie niks beters te doen?

      Mevrouw Van Kalken is werkzaam als onderzoeker naar raadsakkoorden bij de Erasmus Universiteit.

      Zij zit niet meer in de GroenLinks-fractie of het bestuur, en is dus aangeschoven als onafhankelijk

      deskundigen. Wel eens gehoord van een adviserende rol door een externe deskundige? Idiote

      complotdenkers!

      Ga toch witte paaseitjes zoeken Is waarschijnlijk al moeilijk genoeg voor jullie.

      1. Helaas hebben gepretendeerd linkse partijen als Groen Links en de SP boter op het hoofd wanneer zij deelnemen in colleges en ontkennen net zo hard frauduleuze praktijken als bij en met Stroomopwaarts MVS het geval ia. Kennelijk weegt dan ook bij deze, wat ik noem ‘Eich-mannetjes en vrouwtjes de aldus ‘kloppend’ te maken begroting en jaarstukken dan zwaarder dan het belang van de burgers die men stelt te vertegenwoordigen.

        Rechts/liberaal en gepretendeerd links is dus dezelfde pot nat.

  2. Da;s een beste: ‘verkenner Ivo Opstelten (VVD)’. Waarin wil zich door deze figuur in laten adviseren, milieucriminaliteit (oud burgemeester Delfzijl) of bonnetjes zoekmaken?

  3. Ook leuk als het niet zo wrang zou zijn: https://www.youtube.com/watch?v=5gYj6y4cRRk

    Beetje vergelijkbaar met sociaal rechercheurs ‘van Stroomopwaarts MVS’ dat formeel geen bestuursorgaan en kwalificeert als een crinimele organisatie die formeel juridisch werkelijk elke bevoegdheid ontbeert en zich daarom bedient van des Konings BOA’s, die samen een landelijk en privaat weerkorps.vormen.

    https://www.trouw.nl/nieuws/rapport-bewijst-in-drie-gevallen-beinvloedde-ministerie-van-justitie-het-wodc-onbehoorlijk~bb9e7128/

    https://www.youtube.com/watch?v=kuXZObHKkGg

    https://www.youtube.com/watch?v=4mKvRO_m4os

    Dementerende Ivo bij Stroomopwaarts MVS?

    Ivo Opstelten heeft ook de zaakjes in Vlaardingen vast goed ‘verkend’ : https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/10359293/ministerie-beinvloedde-onafhankelijk-onderzoek

  4. Hebben jullie trouwens toestemming gehad van de hoteldirectie om mensen te bespioneren op hun terras?

    Er is in elk geval een pittige brief van een advocaat onderweg!! Het moet maar eens afgelopen

    zijn met dit rabiate blog.

    Alleen maar mensen beledigen en het liefst niet witten. Walgelijk!!!!

    Wel eens gehoord van journalistieke ethiek?

  5. Wie of wat bedoelt u met ‘jullie’?

    Dat dit het plaatselijke etnocentristische sufferdje is voor de MVS-burgers die het verstand zogezegd in hun reet hebben en denken dan rechts te zijn inplaats van gewoon eng, is wel duidelijk.

    Dat het met de plaatselijke linkse partijen niet veel anders is dan met de rechtse wat betreft deelneming in een criminele organisatie als Stroomopwaarts MVS zolang dat maar geld opbrengt of uitspaart lijkt ook wel duidelijk. In die zin is het een pot nat in de polder.

    Wat meer stoort is dat de plaatselijke bestuurderen, rechts en links, dit populistische medium hoe dan ook misbruiken om desinformatie te verspreiden.

    Het zou wat het laatste betreft wel fijn zijn wanneer een advocaat zich in deze mengt, liefst ook wat betreft de beschuldigingen die ik hier steeds uit en die er letterlijk en figuurlijk niet om liegen. Als ik zo zou worden beschuldigd dan had ik er al lang aangifte van gedaan, althans wanneer in onterecht zou zijn beschuldigd….

  6. Wie Lianne is
    Lianne van Kalken is sinds 2014 raadslid voor GroenLinks. In een versplinterd politiek veld is het wat haar betreft belangrijk en onmisbaar om de samenwerking op te zoeken met elkaar.

    In de raad zet Lianne zich in voor veiligheid, de juridische aangelegenheden, decentralisaties, onderwijs, cultuur, klimaat en duurzaamheid. Daarnaast zit zij in de agendacommissie, is ze voorzitter van de commissie- en oriënterende avonden en houdt zij zich bezig met ‘Code Oranje’ en de nieuwe democratie. Het samenwerken met elkaar is een punt wat zij regelmatig op de agenda zet.

    Waar Lianne vandaan komt
    Lianne van Kalken werd op 22 oktober 1990 geboren in Vlaardingen. Op haar zesde verhuisde ze naar Limburg, waar ze tot haar achttiende woonde. Ze ging hierna rechten studeren op de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Sindsdien woont zij in Vlaardingen. Inmiddels is Lianne naast raadslid ook Wetenschappelijk Docent op de Erasmus Universiteit, waar zij rechtenstudenten begeleidt bij verschillende vakken. Zowel op de inhoud, als in de praktijk, bijvoorbeeld door het geven van pleitworkshops.

    Uit bovenstaande tekst ontleend aan de website van Groen Links volgt dat Lianne van Kalken en met haar de linkse en rechtse vrinden in de gemeente(raad) moeten worden vermoed willens en wetens te ‘participeren’ in een criminele organisatie als Stroomopwaarts MVS dat formeel toch echt geen bestuursorgaan is maar zich wel als zodanig gedraagt.

    Uit de online geplaatste akte totstandkoming Stroomopwaarts MVS is het ook voor experts als Lianne aanstonds duidelijk dat het hier uitsluitend handelt om onwettige algemene procesbesluiten strekkende tot procesvertegenwoordiging m.b.t. misbruik van art. 79 Participatiewet met het oogmerk van hoger-misdrijven, hetgeen staat voor strafbare voorbereidingshandelingen en deelneming in een criminele ortganisatie.

  7. Het komt er op neer dat het schandaal rond de Toeslagen bij de Belastingdienst in het kader van ‘De Rutte Doctrine’ zeker niet op zich zelf staat. Wat bijvoorbeeld te zeggen van het volgende:

    Stroomopwaarts MVS bedient zich ten onrechte als rechtspersoon van BOA’s, hetgeen betekent dat steeds de wet en de pivacy van burgers wordt geschonden en gelden onrechtmatig worden ’teruggevorderd’. Stroomopwaarts voldoet,juist gelet op de akte van oprichting, op generleiwijze aan de voorwaarden betreffende BOA’s. Stroomopwaarts MVS is formeel juridische immers geen bestuursorgaan/overheidslichaam en ook geen BV of NV waarvan de aandelen volledig in handen zijn van de overheid. Verder is Stroomopwaarts MVS geen Stichting of vereniging.

    Interessant hierbij is dat bijvoorbeeld wethouders als persoon in het bestuur van Stroomopwaarts MVS deelnemen en dus niet het ambt van wethouder. Marcel Bregman was behalve als wethouder middels raadsvragen bestookt over ondermeer het salaris van de directeur van SOW en loog daarbij aantoonbaar. Toen Marcel Bregman vrijwel dezelfde vragen kreeg voorgelegd als voorzitter/bestuurslid van SOW zou hij met de beantwoording zwaar in de problemen raken wanneer hij zich daarbij zou voordoen als ambtelijk voorzitter waarvan hij ook wist dat hij dat niet was. De feitelijke bekentenis van directeur Curfs van Stroomopwaarts MVS dat (volgens een bepaalde strafbare opzet) bedrijfsmatig gebruik wordt gemaakt van gedwongen arbeid, de verklaring ten overstaan van de S.E.R. die dan opduikt en het feit dat zij ten onrechte vorstelijk wordt beloond volgens een ambtenarenregeling welke niet op personeel van SOW van toepassing is en die wethouder Bregman tegen beter weten in verdedigde, maakten dat beiden de plaat zouden poetsen, kennelijk om erger te voorkomen.

    Zie hiertoe ook:

    https://wetten.overheid.nl/BWBR0039766/2021-03-05

    ‘In overheidsdienst

    Gelet op de grote impact die het gebruik van opsporingsbevoegdheid en geweldsmiddelen op burgers en ondernemingen kan hebben blijven deze bevoegdheden een privilege dat voorbehouden is aan de overheid. Dit betekent dat boa’s in beginsel in bezoldigde dienst moeten zijn van een publiekrechtelijk rechtspersoon of een privaatrechtelijk rechtspersoon die voldoet aan de navolgende voorwaarden:

    1. De rechtspersoon is een overheidslichaam of is volledig in handen van een overheidslichaam. In het geval van een BV of NV is hiervan sprake indien de aandelen volledig in handen zijn van de overheid (van bijvoorbeeld één of meer gemeenten). In het geval van een stichting of vereniging dienen in de statuten te zijn opgenomen dat het stichtings- of verenigingsbestuur wordt gevormd door afgevaardigden van een overheidslichaam dat de stichting of vereniging heeft opgericht.2

    2. Indien er voor een stichting of vereniging als rechtsvorm wordt gekozen, mogen er geen private partijen in het (dagelijks dan wel stichtings- of verenigings)bestuur van de stichting of vereniging participeren. Tevens dienen de bestuursposities functiegebonden te zijn. Dat wil zeggen dat, indien er bijvoorbeeld een burgemeester in het bestuur zitting heeft, hij die functie ambtshalve bekleedt en niet als privépersoon.

    3. De democratische controle op de rechtspersoon dient gewaarborgd te zijn opdat de democratische controle op de handhavings- en opsporingsactiviteiten van de rechtspersoon in volle omvang uitgeoefend kan worden (hiertoe dienen tevens de voorwaarden 1 en 2).

    4. De lokale driehoek dient in te stemmen met het onderbrengen van de betreffende boa-taken in de betreffende rechtspersoon. Het is raadzaam om voor de organisatorische inbedding instemming van de lokale driehoek te vragen. Dit sluit aan op het vereiste van inbedding in het lokale veiligheidsbeleid.

    5. De boa’s dienen operationeel samen te werken met de politie.

    Ook hieruit blijkt eens temeer de participatie van ‘de driehoek’, een min of meer informele organisatie waarin burgemeesters, de Landelijke Politie en het Openbaar Ministerie deeluitmaken.

  8. Non-democratische organisatievormen als ‘De Driehoek’ die ook zou worden ingeschakeld bij de dubieuze Corona-maatregelen doet Nederland kwalificeren als Bananen Koninkrijk.

    Uit ‘De Geschiedenis van de Nederlandse Politie’ door professor Cyrille Fijnaut wordt haarfijn beschreven dat de Nederlands Grondwet geschrevendoor de Liberale Thorbecke feitelijkeen farce is, en niet alleen vanwege het ontbreken van een Constitutioneel Hof en het verbod voor rechters om te toetsen aan de Grondwet.

    De Bromsnorren en aanverwante figuren:

    Wat betreft opsporingsdiensten was het werkelijk een zooitje, maar bij elke reorganisatie zou steeds de Koning blijven beschikken over een eigen Rijks-staffel. Voordat de huidige Landelijke Politie een feit was, waren daar immers de Gemeentelijke Politie Korpsen en de Rijkspolitie en zou ‘de driehoek’ ontstaan die thans middels de beruchte BOA’s dient als het stiekeme achterdeurtje ’s Konings., een constructie die duidelijk niet thuis hoort in een democratische rechtsstaat.

    Die BOA’s ontlenen hun status wat betreft inschakeling via Stroomopwaarts kennelijk aan het algemene procesbesluit van de MVS-burgemeesters zoals dat is terug te vinden in e akte strekkende tot oprichting van ‘Participatiebedrijf Stroomopwaarts’, de non-democratische entiteit opgezet naar model van het eerder Rijksgouwenstelsel, een non-democratische tussen-bestuurslaag.

  9. In een zaak in hetWest-Brabantse was voordat de sociale zekerheids wetgeving onder de privaatrechtelijke paraplu zou worden gebracht sprake van bij beschikking opgelegde arbeid, bij art. 4 EVRM verboden dwangarbeid dus. Tegen deze beschikking is daarop gemotiveerd bezwaar ingesteld dat is doorgezonden naar de advies commissie bezwaarschriften en is voor inkomst aldaar bevestigd. De voorzitter van deze advies commisie is tevens bestuursrechter in de rechtbank Rotterdam en bijgevolg wacht het bezwaarschrift nu al ruim 7 jaren op advies. M.a.w. dit rechtsmiddel is heel gewoon weggemaakt, zoals dat ook bij de Belastingdienst heel normaal is. Als rechter in de rechtbank Rotterdam maakt deze figuur ook daar rechtsmiddelen zoek, meestal door een soort overlapping achteraf naar voorbeeld van de Centrale Raad van Beroep.

    De overlap bestaat in casu uit op advies van deze voorzitter/rechter uit een uitnodiging tot gesprek waarbij dan IMK als artij zou voorzitten. De uitgenodigde verzoekt daarop kenbaar te maken of degene die zal aanzitten daarbij de rechtspersoon IKM vertegenwoordigd of de vaste door IMK bij de ISD Brabantse Wal gedetacheerde werknemer die dan dus de ISD vertegenwoordigt en jaarlijks in de online begroting wordt opgevoerd. Al wat volgt; geen antwoord maar wel de volgende gelijkluidende uitnodigingsbrief, waarop schriftelijk wordt verwezen naar het zelfde schriftelijke verzoek om uitsluitsel.

    In totaal zijn er dan 4 gelijkluidende op advies van de voorzitter/rechter objectief valselijk opgemaakte brieven en uiteindelijk volgt het advies van een strafkorting. Ook hiertegen wordt gemotiveerd bezwaar ingesteld en worden onderliggende stukken opgevraagd waarvan slechts dat deel wordt verstrekt dat niet kan worden gebruikt voor een strafklacht. Dar deel wordt namelijk eveneens ‘zoek gemaakt’. Daarvan wordt ook bezwaar ingesteld maar dat is een rechterlijkekomedie op zich waarbij enige rechters te Breda om hun president en enige colla-rechters te behoeden voor een klacht RO uitspraak doen zonder dat er een beroep voorligt en ook geen griffierechten zijn betaald. Bij uitspraak wordt dat quasi per abuis een mandaatregeling omgedraaid en wordt de woonplaats van betrokkene gewijzigd in Bergen op Zoom terwijl zij toch echt in Putte (Woensdrecht) woont.

    Er volgt een uitspraak in eerste aanleg waarvan hoger beroep met maar een aangevoerde grond: de rechter maakt willens en wetens gebruik van objectief valse uitnodigingsbrieven waardoor een zogenaamde Roze Olifant ontstaat. Verweerster in eerste aanleg Woensdrecht mag nu in verweer of stellen dat de 4 brieven niet vals zijn, of toegeven dat ze inderdaad vals zijn.
    De Centrale Raad van Beroep (CRvB) stelt daaropeen termijn strekkende tot indiening verweerschrift en verlengt deze periode als dat verweerschrift uitblijft. Als de reeds verlengde terwijl dan enige dagen ongebruikt is verstreken wordt de procesgemachtigde van Woensdrecht vanuit de CRvB benaderd.

    Uit de stukken van de CRvB die later ‘zomaar’ opduiken bij de gemachtigde van appellante blijkt dat na de dag nadat de CRvB de gemachtigde van Woensdrecht heeft benaderd, deze per post een verzoek tot verlenging heeft ingediend dat blijkens het stempel voor inkomst dus de volgende dag inkomt bij de CRvB. Formeel ontvangt de gemachtigde van appellante aleen de tussen beslissing van de CRvB strekkendetot ‘verlenging’ van de reeds ongebruikt verlopen termijn. Vervolgenswordt een schaduw dossier opgezet en worden feiten en omstandigheden in de tijd verwisseld, en wel zo dat het nu lijkt alsof IMK nu wel in de hoedanigheid van rechtspersoon zou aanzitten en eerder verzoek van appellante zou worden toegewezen inplaats van zoals te doen gebruikelijk te worden afgekapt door de aanzittter die daar in werkelijkheid de iSD vertegenwoordigde.

    Apppellante wordt na een soort guerilla oorlog als nog niet ontvankelijk verklaard ‘Nu verweerster aan alle bezwaren van appellante tegemoet is gekomen’. In de ECLI uitspraak wordt ook online een blauwe link opgenomen die verwijst naar de uitspraak in eerste aanleg die logischerwijze vernietigd zou moeten worden of zijn. Deze link in de ECLI-uitspraak op http://www.rechtspraak.nl doet het uiteraard niet omdat dan een ieder met enige juridische notie zou zien dat de zaak een uur in de wind stinkt. Appellante krijgt wel geld toe, gepretendeerd op dwangsommen die zij niet heeft aangezegd. Op de dwangsommen die wel zijn verbeurd gaar de CRvB uiteraard niet in nu dat immers buiten de door de ISD 2X gestelde ‘ruggenspraak met de CRvB’ zou vallen. Appellante is dan al gevlucht uit Woensdrecht en richt van de fooi van de CRvB haar nieuwe woning in Vlaardingen in waar zij zogezegd van pis in bed naar kak in bed belandt.

    Het is dan kort voordat de Participatiewet zal intreden waarin een vergelijkbare metamorfose en bijgevolg valselijk opgemaakte uitnodigingsbrieven een onmisbare schakel zullen gaan vormen en waarover binnen de participerende sector bestuursrecht van de rechterlijke macht dus absuluut geen behoefte hebben gehad zich daar over in een (hoger)beroepszaak uit te spreken, redenen voor de Centrale Raad van Beroep om dus met terugwerkende kracht een complete schaduw-casus op te zetten en de procesgemachtigde van de gepretendeerd ‘verweerster’ Woensdrecht te souffleren en te bewegen tot het opmaken van valse aktes om eerder valselijk en in hoger-beroep opgemelde valselijk opgemaakte aktes bij ommekomst te overlappen….

    Zo werkt het nationale bestuursrecht waarin een prominente Groen Linkser uit Vlaardingen college geeft op de Erasmus Universiteit waar ook bij malversaties te Schiedam betrokken mw. Terluin van Stroomopwaarts MVS studeert….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *