WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

VOLDOENDE VOOR PARTICIPATIEBEDRIJF MAASSLUIS

Het onderzoek bestond uit een vragenlijst over zeven verschillende onderwerpen zoals de tevredenheid over de begeleiding, de kwaliteit van het werk, de medewerkers, de facturatie en het contact met Stroomopwaarts. De vragen bestonden vervolgens uit een aantal meerkeuzenopties, het geven van een cijfer over de tevredenheid en ruimte om aanvullende opmerkingen achter te laten. Zoals gezegd is het gemiddelde cijfer over de tevredenheid uitgekomen op een 7. Aan het einde van het onderzoek is Vrije ruimte gegeven aan de respondenten om overige opmerkingen achter te laten. Hierin is door de respondenten benoemd dat de overgang naar Stroomopwaarts voor sommige klanten niet onopgemerkt is gebleven. Zij hebben te maken gekregen met een nieuwe organisatie en vaak ook nieuwe contactpersonen en aanspreekpunten. In de overdracht had Stroomopwaarts hier volgens de respondenten zorgvuldiger mee om kunnen gaan.
Het onderzoek bestond uit een vragenlijst over zeven verschillende onderwerpen zoals de tevredenheid over de begeleiding, de kwaliteit van het werk, de medewerkers, de facturatie en het contact met Stroomopwaarts. De vragen bestonden vervolgens uit een aantal meerkeuzenopties, het geven van een cijfer over de tevredenheid en ruimte om aanvullende opmerkingen achter te laten. Zoals gezegd is het gemiddelde cijfer over de tevredenheid uitgekomen op een 7.
Aan het einde van het onderzoek is Vrije ruimte gegeven aan de respondenten om overige opmerkingen achter te laten. Hierin is door de respondenten benoemd dat de overgang naar Stroomopwaarts voor sommige klanten niet onopgemerkt is gebleven. Zij hebben te maken gekregen met een nieuwe organisatie en vaak ook nieuwe contactpersonen en aanspreekpunten. In de overdracht had Stroomopwaarts hier volgens de respondenten zorgvuldiger mee om kunnen gaan.
MAASSLUIS- Stroomopwaarts, uitvoerder van de nieuwe Participatiewet, krijgt een rapportcijfer 7 voor de dienstverlening van het Werkleerbedrijf en Ontwikkeling en Uitstroom. De uitkeringsinstantie in de regio Waterweg-Noord meet de kwaliteit van de eigen dienstverlening sinds januari dit jaar.

Stroomopwaarts wil uitgroeien tot dé partner voor ondernemers in de regio en hecht daarom veel belang aan de mening van haar klanten over de dienstverlening. Vandaar het onderzoek bij de units Werkleerbedrijf en Uitstroom. De eerste resultaten worden gezien als een nulmeting voor de klanttevredenheid.

Het onderzoek geeft Stroomopwaarts een uitgangspunt van waaruit de komende tijd verbetering ingezet kan worden. De resultaten laten zien op welke punten er verbetering mogelijk is en waar de dienstverlening al naar wens verloopt.

Voor het onderzoek zijn alle klanten benaderd die in 2015 gebruik hebben gemaakt van de producten en diensten van het Werkleerbedrijf en de unit Ontwikkeling en Uitstroom van Stroomopwaarts. Het betreft hier zowel organisaties die werk laten uitvoeren door het WLB als klanten waar medewerkers van Stroomopwaarts in het bedrijf gedetacheerd zijn. In totaal ontvingen 362 klanten per email een uitnodiging om de vragenlijst in te vullen. De respons was 45%.

Als nulmeting is Stroomopwaarts tevreden met dit klant tevredenheidsonderzoek. Er is voldoende respons waar de organisatie mee aan de slag kan. De afdelingen van het Werkleerbedrijf en de unit Ontwikkeling en Uitstroom zullen binnenkort de verbeterpunten voor hun afdeling aan de Unitmanager presenteren. Over 1,5 jaar zal een nieuw onderzoek naar de tevredenheid worden uitgevoerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *