WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

SP VOOR VEER ROZENBURG-MAASSLUIS

Van Aelst benadrukt dat het veer ook onmisbaar is voor de veiligheid bij een ongeval in de tunnel zelf. ‘Zonder veer kunnen de mensen op Rozenburg dan geen kant uit. Dat is niet te verantwoorden in een gebied vol chemische industrie en met veel vrachtwagens op de weg’.
Van Aelst benadrukt dat het veer ook onmisbaar is voor de veiligheid bij een ongeval in de tunnel zelf. ‘Zonder veer kunnen de mensen op Rozenburg dan geen kant uit. Dat is niet te verantwoorden in een gebied vol chemische industrie en met veel vrachtwagens op de weg’.
MAASSLUIS-De komst van de Blankenburgtunnel is geen reden om te tornen aan de veerdienst Rozenburg-Maassluis. Het veer vormt een levensader voor de regio en moet dus volledig in de vaart blijven. Dit zei fractievoorzitter Lies van Aelst van de provinciale SP vandaag bij een bezoek aan Maassluis.

Het veer wordt nu geëxploiteerd door Connexxion. Deze concessie loopt in 2018 af. De provincie besluit binnekort of het veer opnieuw wordt aanbesteed en in welke vorm.

Wat de SP betreft is dat weer voor tien jaar en blijft de dienstregeling volledig gehandhaafd.

De opening van de Blankenburgtunnel staat gepland voor 2020. Vanwege te hoge kosten besloot minister Schulz van Infrastructuur en Milieu om de tunnel niet te voorzien van een fietsbuis. Ook dat is voor de SP een reden om niet te tornen aan de huidige dienstregeling.

‘De vele fietsende scholieren kunnen echt echt niet zonder het veer’, aldus Van Aelst. ‘Het is voor hen verreweg de beste manier om in Maassluis en Rotterdam te komen. Ook voor veel forenzen, ander werkverkeer en recreanten blijft het veer de beste en snelste route’.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *