WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

SNEL-FIETSPAD SCHIEDAM BIJNA BEGAANBAAR

SCHIEDAM- Het regionaal ‘snel-fietspad’ tussen Vijfsluizen en de Havendijk in Schiedam nadert voltooiing. Alleen ter hoogte van Zwembad Zuid wordt nog aan het wegdek gewerkt. Een officiële opleveringsdatum is niet bekend. Deze stond gepland voor eind mei, maar de aanleg kampt met een maanden lange vertraging door maatschappelijke weerstand tegen de beoogde bomenkap voor het fietspad over de Westfrankelandsedijk. Het fietspad is onderdeel van een doorgaande route van Rotterdam naar Hoek van Holland.

Op de Vlaardingerdijk trekt een enkele fietser zich sinds deze week niets aan van de hekken en verbodsborden op de weg. Het nieuwe rode asfalt is begaanbaar en geniet de voorkeur boven het oversteken voor de omleiding via de stoplichten.

Het tweerichtingen fietspad is bedoeld als comfortabele, aantrekkelijke en veilige route langs het havengebied van oost naar west. Ook wordt hierdoor de bereikbaarheid van het havengebied voor forenzen en recreanten verbeterd. Ter hoogte van de Havendijk sluit het fietspad aan op het bestaande fietspad. Ter hoogte van de Vlaardingerdijk sluit het aan op het opnieuw ingerichte tweerichtingen fietspad richting de Karel Doormanweg.

In april werd de vergunning voor het kappen van een groot aantal bomen op de Westfrankelandsedijk gedeeltelijk ingetrokken. In plaats van bijna tachtig bomen worden voor het nieuwe fietspad zeventien bomen gekapt. Naast dit alles komt het stadsbestuur met een herplantplicht voor tweeënveertig bomen voor 1 april 2019. Het gaat om de herplant van vier populieren, tweeëntwintig beuken, elf  iepen, twee linden en drie wilgen.

 

FACEBOOK IS VERANDERD!

Berichten van media en bedrijven worden minder snel op uw Facebooktijdlijn getoond, tenzij u de ‘als eerste weergeven’ optie instelt. Dan blijven de berichten ten alle tijden te zien.

Maar natuurlijk kunt u de site van Webradio Torpedo ook rechtstreeks bezoeken: www.rijnmondnieuws.com.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *