WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

SCHIEDAM WIL DEELSCOOTERS IN BUURTSTALLINGEN

SCHIEDAM- Het stallen van deelfietsen en deelscooters wordt in Schiedam zoveel als mogelijk gecombineerd met buurtstallingen. Wanneer buurtstallingen niet voorhanden zijn kijkt de gemeente naar de juiste locaties en plekken in de openbare ruimte en indien mogelijk richten ze specifieke deelscooterparkeerplaatsen in. Denk daarbij bijvoorbeeld aan stationsomgevingen. In de basis zal dit niet ten koste gaan van autoparkeerplaatsen, zo wordt verkondigd op het stadskantoor.

Per motie heeft de gemeenteraad het stadsbestuur vorige maand verzocht om bij het zoeken naar parkeerlocaties specifiek voor deelscooters het aantal autoparkeerplaatsen nadrukkelijk niet te verminderen. Het stallen en parkeren van deze voertuigen in de openbare ruimte is een aandachtspunt voor het stadsbestuur. Burgemeester en wethouders verwachten ook resultaat van het invoeren van een vergunningenstelsel, voor een gelimiteerd aantal verhuurders.

3 gedachten over “SCHIEDAM WIL DEELSCOOTERS IN BUURTSTALLINGEN

  1. Geldt dit alleen voor het parkeren van commerciële scooters en fietsen.
    Mijn kleinkinderen zijn verplicht om dure scooters en fietsen buiten te laten staan, met kans op vernielingen en diefstal.
    Dat geldt niet alleen voor hun. Kan daar niets voor geregeld worden?
    Verhuurder WoonMin weigert fietsen en scooters toe te staan in parkeergarages, terwijl er wel autowrakken en aanhangers in gestald staan. Zelfs van lui die niet in Schiedam wonen staan er voertuigen.

  2. Laten we eerst de mensen helpen die hun fiets niet fatsoenlijk kunnen bergen omdat ze in een bovenhuis wonen zonder berging zoals in West ,Oost centrum en Zuid. Fietsenstallingen Schiedam West heeft aan deze doelgroep handen vol.
    Gemiddeld duurt het 1,5 jaar om een aantal trommels neer te kunnen zetten . Mooi voorbeeld was de buurtstalling bij metrostation Troelstralaan. Dit heeft 2,5 jaar geduurd. Terwijl een vergunning in dezelfde periode van een zeer groot bouwproject van een bedrijf er in 3 maanden doorheen gejast werd.
    Het is ook een kwestie van prioriteitstelling. Hoe belangrijk vindt Schiedam fietsverkeer en welke middelen stel je beschikbaar!
    We moeten onze bebouwde omgeving meer inrichten op fietsverkeer in het kader van het klimaat en onze gezondheid .
    Bij herinrichting van straten en buurten moet hier veel meer rekening mee gehouden worden.
    In het verleden heb ik als aanspreekpunt voor West en Zuid hier diverse gesprekken over gevoerd. Schiedam heeft Biesieklette in handen genomen om meer buurtstallingen te realiseren .Ik hoop dat dit gaat helpen.

  3. Leuk gezegd, waar zijn die stallingen dan? Half Schiedam wil graag zijn fiets of scooter in een stalling kwijt maar die zijn er niet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *