WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

‘SCHIEDAM GAAT ZORGVULDIG OM MET 30.000 KLACHTEN PER JAAR’

SCHIEDAM- Vanuit de gemeente Schiedam wordt zorgvuldig omgegaan met jaarlijks 30.000 klachten. Dat wordt de fractie LOS duidelijk gemaakt door het stadsbestuur, wanneer fractievoorzitter Monique Rotteveel verder informeert naar de afhandeling van defecte straatverlichting in Oost. ‘Wij hebben geen signalen dat er op dit gebied structurele aanpassingen nodig zijn in de processen van de gemeente’, krijgt LOS te horen.

Rotteveel: ‘Wanneer een bewoner belt met de gemeente om te melden dat de straatverlichting defect is, nemen wij aan dat daarop actie wordt ondernomen en het niet als klacht behandelt wordt met een behandelingstermijn van zes weken. Een straat (zeker in een veiligheidsrisicogebied) kan niet vier weken zonder straatverlichting (zoals is gebeurd) zitten, dat is onacceptabel. Ook gebeurt het dat er gezegd wordt dat zij Stedin moeten bellen. U geeft aan dat dat niet het geval behoort te zijn.’

Volgens het college van burgemeester en wethouders is netwerkbeheerder Stedin verantwoordelijk voor de energie-infrastructuur. De constante uitval van straatverlichting in Oost speelt veelal op en rond de Lorentzlaan. Rond en op deze laan hebben de straten lange tijd open gelegen waarbij ook lantaarnpalen zijn verplaatst. Aan Stedin zou de mogelijkheid zijn gegeven om kabels en leidingen mee te nemen in de herstructurering, maar Stedin is tot de conclusie gekomen dat vernieuwing niet noodzakelijk is, meldt het college.

Wilt u ook een eerlijk stemadvies? Doe dan De Echte Stemwijzer! De stellingen zijn gekoppeld aan het stemgedrag van de partijen op ingediende moties in de Tweede Kamer. Aan het einde krijgt u een resultaat op basis van het gedrag van de partijen in de Tweede Kamer en niet op basis van wat er in het partijprogramma beloofd wordt.

De echte stemwijzer vindt u HIER.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *