WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

RINGBUS VOOR SCHIEDAM WORDT NU HEEL SERIEUS

SCHIEDAM- Er ligt een serieus voorstel voor de komst van een ringlijn in Schiedam, die verschillende wijken snel met elkaar en met het station verbindt. Het plan voor de ringbus is opgenomen in de concept-vervoerplannen 2021 van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH). De ringlijn ontstaat door het koppelen van de buslijnen 51 en 53.

Het gemeentebestuur van Schiedam wil dat de ringlijn tenminste vier maal per uur vertrekt op doordeweekse dagen en op de zaterdagen. In de avonden en op zondag moet het gaan om twee vertrekmomenten per uur vanaf station Schiedam Centrum.

De nieuwe maatwerkregeling van de MRDH maakt het mogelijk om te werken aan een andere invulling van het openbaar vervoer (ov) op momenten met weinig reizigers. Het gemeentebestuur van Schiedam stelt voor aan de MRDH om binnen de kaders van deze maatwerkregeling de voorgestelde dienstverlening van de ringlijn gedurende 3 jaren uit te breiden richting de spitsuren, avonduren, weekenden en vakantieperioden.

In november heeft de gemeenteraad al bepaald dat de ringbus moet gaan rijden volgens het principe van de ‘hop-on-hop-off-bus’, omdat locaties van openbare belang, zoals sportaccommodaties, recreatiegebieden, begraafplaatsen, zwembaden en maatschappelijke gebouwen nog steeds moeilijke bereikbaar zijn en niet in de routes van het regionale ov opgenomen zijn.

De gemeenteraad vindt dat het huidige aanbod van ov niet voldoet aan de bereikbaarheid van alle wijken in Schiedam, waardoor wijken als de Gorzen, Groenoord, West en Spaland slecht bereikbaar zijn.

GEEF UW MENING!!

Plaats een reactie onder dit bericht op deze site (scrol naar beneden). Gebruik uw vrijheid van meningsuiting!

LET OP!! Spreek vrijuit, maar reacties die oproepen tot geweld en verwensingen met ziektes worden niet getoond.

Publicatie kan (soms) enige tijd duren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *