WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

ONTSTELTENIS OVER AAN KANT ZETTEN DEELSCOOTERS SCHIEDAM

SCHIEDAM- De Lichtblauwe Brigade (LBB) heeft een viertal fout geparkeerde scooters, bij de ingang van de Vlinderhoven in Schiedam-Spaland, aan de kant gezet. Dit tot ontsteltenis van de VVD. Raadslid Tom Janssen (VVD): ‘Wordt de schaarse en waardevolle handhavingscapaciteit van de LBB Schiedam daadwerkelijk ingezet om deelscooters aan de kant te zetten zonder boetes uit te delen? Zeker een vraag die VVD zal stellen tijdens behandeling van de mobiliteitsvisie.’

Bij de PvdA is vorige week ergernis ontstaan over een campagne via de digitale kanalen van de gemeente om het gebruik van deelscooters aan te prijzen. De sociaaldemocraten stellen vast dat de wethouder herhaaldelijk heeft gemeld dat de experimenten met de deelscooters een succes zijn. Dus stelt de PvdA de vraag: ‘Als dat zo is, waarom is er dan überhaupt een campagne nodig?’

Een week eerder had ook de VVD kritiek op dezelfde campagne. Janssen: ‘Zouden vervoersaanbieders NS, Uber of KLM binnenkort ook via het Twitteraccount van Schiedam kunnen adverteren, net als de aanbieders van deelscooters?’

Al een jaar worden in Schiedam lukraak deelscooters geparkeerd door de gebruikers, wat voor overlast zorgt. Aanjager van het inzetten van het deelvervoer is wethouder Jeroen Ooijevaar (GroenLinks). Hij is niet perse ontevreden met het beeld van de vele deelscooters. Volgens de wethouder betekent dit alles dat de scooters ‘heel erg veel gebruikt worden’. Ooijevaar ziet dat als een heel goed teken voor de mobiliteitsopgave die Schiedam heeft.

GEEF UW MENING!!

Plaats een reactie onder dit bericht op deze site (scrol naar beneden). Gebruik uw vrijheid van meningsuiting!

LET OP!! Spreek vrijuit, maar reacties die oproepen tot geweld en verwensingen met ziektes worden niet getoond.

Publicatie kan (soms) enige tijd duren.

6 gedachten over “ONTSTELTENIS OVER AAN KANT ZETTEN DEELSCOOTERS SCHIEDAM

  1. Uiteraard worden er geen boetes uitgedeeld door deze stadswachten. Kan toch niet van deze nep-dienders, welke betaald worden door de gemeente, verwachten dat ze een door de gemeente gesteund project om zeep helpen.
    In het verleden waren er diverse privaat politie achtige groepen in Nederland die een beperkte politie bevoegdheid hadden maar in dienst waren van bedrijven. Op een gegeven moment gingen deze over naar de echte politie of een bewakingsbedrijf. Ik zie de gemeente ook als een bedrijf die een eigen orde dienst in dienst heeft die de belangen van de gemeente hoog in hun vaandel hebben staan. En wie betaald bepaald. Daarom is de politie onafhangkelijk en laten zich niet sturen door een burgemeester e/o wethouders. Laat deze stadswachten solliciteren bij de politie en een goede opleiding volgen i.p.v een boa opleiding bij de LOI van 6 weken .

  2. De handhaving kan beter in de avond komen kijken in Albertingk Tijmstraat. Daar staat de hele straat vol op de stoep. De vuilniswagen kan er moeilijk door als er in de nacht brand uitbreek kan de brandweer er niet door. Waarom zien wij nooit de handhaving in de avond? Ze werken wel tot 22 uur of mag er niet gehandhaafd worden?

  3. Ik vraag me ook af hoe het met de verzekering van deze scooters zit. Heb al begrepen dat er ook minderjarigen zonder rijbewijs op deze scooters rijdt. Maar wat als ik, met rijbewijs, iemand aanrijd, is dat dan verzekerd en ook goed?

  4. Gewoon een wegsleepregeling, in beslag nemen en vernietigen die gorzensloepen. De eigenaar (het verhuurbedrijf) is financiëel verantwoordelijk. Die zou zijn verhuurders beter moeten selecteren en indien mogelijk de door het bedrijf geleden schade op de huurder moeten verhalen. De brandweer rijdt in noodgevallen gewoon die dingen omver/opzij. Geldt ook voor woonerf blokkerende auto’s.

  5. Het probleem is, dat die dingen voorzien zijn van een tijdslot. Als je tijdslot verlopen is, kapt die scooter er gewoon mee en ben je dus genoodzaakt om deze dan ergens willekeurig neer te zetten. Dat is volgens mij de hoofdreden, dat je die krengen overal op straat tegenkomt.

  6. Om dit project te laten slagen is men 1 ding vergeten. Als de overheid wil dat we vervoersmiddelen gaan delen dient er in de openbare ruimte ook een plaats aangewezen te worden op diverse locaties waar men deze vervoersmiddelen kan neerzetten. Als deze locaties beschikbaar zijn kan men daar op handhaven. Bijvoorbeeld een huurverbod van X preiode voor de gebruiker welke dit vervoersmiddel op de verkeerde plaats weg zet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *