WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

ONBEKENDE STORINGEN BRUGGEN HOEKSE LIJN

MAASSLUIS- Tijdens testen op 13 december zijn storingen ontstaan in de bruggen van Vlaardingen en Maassluis. Momenteel wordt onderzocht wat daarvan de oorzaak is, omdat deze storingen niet eerder zijn opgetreden bij het testen van de bruggen zelf. Eind november waren al extra brugtesten uitgevoerd. De resultaten van deze testen worden momenteel verwerkt in een rapportage. Dit dossier ondervindt vertraging op het compleet maken van het dossier en samenhang op documenten. Het dossier zal begin 2019 worden afgerond.

Afgelopen dinsdag besprak de gemeenteraad van Maassluis de aanvaring van een binnenvaartschip met de Spoorbrug. Hierbij raakte het schip zwaar beschadigd. Volgens wethouder Gerard van der Wees (VVD) heeft de brug alleen een kras overgehouden aan het incident. Over de oorzaak van de aanvaring met de brug, waarbij wonderwel geen gewonden waren, kan de wethouder nog niets zeggen. Er loopt nog een zaak over de schadeafhandeling.

De Hoekse Lijn gaat niet eerder rijden dan eind maart 2019. Dat meldt de gemeente Rotterdam , als opdrachtgever, in de voortgangsrapportage. Maandag is er overleg geweest tussen de RET, het projectbureau en de softwareleverancier Bombardier. Tijdens dit overleg is gebleken dat de softwareleverancier de deadline van 17 december 2018 niet heeft gehaald. Door de leverancier is in overleg aangegeven dat het streven is om de software inclusief definitieve veiligheidsverklaring nu te leveren op 24 december 2018. Het verschuiven van de oplevering heeft gevolgen voor de start exploitatie.

FACEBOOK IS VERANDERD!

Berichten van media en bedrijven worden minder snel op uw Facebooktijdlijn getoond, tenzij u de ‘als eerste weergeven’ optie instelt. Dan blijven de berichten ten alle tijden te zien.

Maar natuurlijk kunt u de site van Webradio Torpedo ook rechtstreeks bezoeken: www.rijnmondnieuws.com

Eén gedachte over “ONBEKENDE STORINGEN BRUGGEN HOEKSE LIJN

  1. De frequentie van passeren van de metro zal veel hoger liggen dan met de treinen. Was het voorheen om de 20 minuten, dat zal nu om de 8 minuten moeten zijn. Een schip heeft geen turbo aandrijving en heeft elk een eigen max snelheid, dus dat verklaard misschien wel waar het probleem ongeveer zit.

    Op andere trajecten heeft men niet met bruggen te maken en kent men dit probleem niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *