WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

NOG ALTIJD STORINGEN METRO SCHIEDAM-HOEK VAN HOLLAND

SCHIEDAM- Bij het testen van de Hoekse Lijn is nog altijd sprake van storingen met de frequency generator. Dit wordt gedurende het test- en het proefbedrijf via tijdelijke maatregelen opgelost, door het systeem te resetten. Eind september vindt een update plaats aan de software van de frequency generator, waarmee naar verwachting een groot deel van de storing moet zijn opgelost.

Met betrekking tot de spoorbeveiligingssoftware zijn er in het testbedrijf tot nu toe geen veiligheidsgerelateerde storingen voorgekomen.

De start van de Hoekse Lijn op 30 september aanstaande lijkt te gaan lukken. De Inspectie voor Leefomgeving en Transport (ILT) heeft woensdag een positief advies gegeven voor de afgifte van de indienststellings-vergunning.

GEEF UW MENING!!

Plaats een reactie onder dit bericht op deze site (scrol naar beneden). Gebruik uw vrijheid van meningsuiting!

LET OP!! Spreek vrijuit, maar reacties die oproepen tot geweld en verwensingen met ziektes worden niet getoond.

Publicatie kan (soms) enige tijd duren.

4 gedachten over “NOG ALTIJD STORINGEN METRO SCHIEDAM-HOEK VAN HOLLAND

  1. “De start van de Hoekse Lijn op 30 september aanstaande lijkt te gaan lukken.”

    Dat mag onderhand ook wel een keer ja!

    1. Ja inderdaad, maar toch schept de titel “NOG ALTIJD STORINGEN METRO SCHIEDAM-HOEK VAN HOLLAND” niet echt veel vertrouwen. Zeker gezien het lange voortraject en het feit dat er nu nog steeds vlak voor de ingebruikname een software update zal moeten worden gedaan. Zou daar dan ook niet uitgebreid getest mee moeten worden en/of heeft dit dan geen invloed op het beveiligingssysteem?

      Wat wordt er eigenlijk bedoeld met die “frequentie generator”? Is dat de VFD (variable frequency drive) oftewel de frequentie regelaar voor de tractie motoren? Ik kan me namelijk voorstellen dat software daarvan geen invloed hoeft te hebben op het veiligheidssysteem.

      Kortom, vragen vragen vragen. Nu verwacht ik niet hier de antwoorden te krijgen, maar ik laat me graag verassen. Je weet maar nooit of er een enthousiasteling of ingewijde zich geroepen voelt te antwoorden.

      Affijn, laten we hopen dat het allemaal goed komt. Helaas heeft Schiedam -en ook Vlaardingen in mindere mate- een geschiedenis met spoorongelukken.

  2. Was ook wel te verwachten met zo’n amateuristische aanbesteding, Bombardier lacht zich rot 😊 er wordt toch wel betaald

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *