SCHIEDAM- De Stichting Promotie Schiedam (SPS) is onder inwoners van de jeneverstad nauwelijks bekend. Vanuit de gemeenteraad klinkt daarom kritiek: ‘Wanneer je rond gaat vragen of mensen weten wie of wat de SPS voorstelt krijg je vragende gezichten te zien.’
Volgens het gemeentebestuur is het voor de Schiedammer vooral relevant de uitingen van de organisatie te kennen. SPS is voor de Schiedammer zichtbaar in de Waag en op evenementen. Maar ook door middel van hun S’DAM uitingen op banieren, mupi’s, in de Uitagenda die huis aan huis in de bus valt, via de S’DAM website en S’DAM social media kanalen.
Het college zet in op de pijlers vrijetijdseconomie en het beleven van Schiedam, waar toerisme een onderdeel van is. De bekendheid van S’DAM is in 2018 gemeten onder Schiedammers. Hieruit bleek 72% bekend te zijn met S’DAM.
SPS wordt gevormd wordt door een directeur, een aantal marketing medewerkers en medewerkers in het I-punt in de Waag, ofwel Schiedam Partners (de marketingorganisatie voor de stad).
Waarom die promotie? Het is toch inmiddels druk genoeg? Straks komen er nog meer gelukszoekertjes naar Schiedam.
Hoe meer maar vooral betere promotie is een must voor Schiedam. Dit heeft grote invloed op de Schiedamse economie.