WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

HET HOUDT NIET OP: ONGELUKKEN NIEUWLANDPLEIN SCHIEDAM

SCHIEDAM- De rotonde op het Nieuwlandplein blijft verkeersongelukken opleveren. In de afgelopen 24 uur hebben twee aanrijdingen plaatsgevonden. Eerst was er een man die op het zebrapad aan de Nieuwe Damlaan gewond raakte bij een aanrijding. Gisteravond om 19.17 uur werd de traumahelikopter opgeroepen voor een fietser die was aangereden aan de andere kant van de rotonde, ter hoogte van Happy Place.

In 2015 is de rotonde grondig aangepakt na een aanhoudende reeks ongelukken. Het verkeersplein stond op dat moment bekend als een beruchte blackspot: plekken in de stad waar waar verhoudingsgewijs te vaak ongelukken gebeuren. In de planvorming is onder meer gesproken met externe partijen als de RET, hulpdiensten en de vakgroep Stedenbouw. Ook de Fietserbond heeft een advies ingediend.

Bij de uiteindelijke aanpak zijn 5 jaar terug de oversteken verder van de rotonde gelegd. Hierdoor zijn de verschillende verkeerssituaties meer uit elkaar getrokken en zou het zicht op de overstekende (brom)fietsers zijn vergroot. De voorsorteervakken zijn verkort. Hierdoor hoeft het langzaam verkeer slechts één rijstrook per richting over te steken en worden zogenaamde ‘afdekongevallen’ voorkomen. Tenslotte is de snelheid van het autoverkeer gereduceerd door de rotonde (visueel) te verkleinen en de oversteken op een plateau te leggen. Fietsers hebben voorrang om de oversteekbaarheid te waarborgen.

GEEF UW MENING!!

Plaats een reactie onder dit bericht op deze site (scrol naar beneden). Gebruik uw vrijheid van meningsuiting!

LET OP!! Spreek vrijuit, maar reacties die oproepen tot geweld en verwensingen met ziektes worden niet getoond.

Publicatie kan (soms) enige tijd duren.

Eén gedachte over “HET HOUDT NIET OP: ONGELUKKEN NIEUWLANDPLEIN SCHIEDAM

  1. Kijk ieder ongeluk is er een teveel , maar ik heb veel erger meegemaakt toen die zg. turborotonde er nog was , en er iedere dag een paar keer een aanrijding was .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *