WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

GARANTIES VOORTBESTAAN TRAM 21 SCHIEDAM

SCHIEDAM- Het vervangen van Tramlijn 21 door busjes in Schiedam heeft financiële gevolgen voor de RET. De inzet van kleiner materieel kan zinvol zijn tijdens stille(re) uren, maar wanneer tijdens de drukkere uren wel inzet van groter materieel nodig is, lopen andere kosten op, zoals de kapitaallasten trams. Dat laat de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) weten aan de gemeente Schiedam.

Aan zowel RET als aan de MRDH is door Schiedam gevraagd welke mogelijkheden en beperkingen zij zien voor het vervangen van Tramlijn 21 door busjes. De tram is in bestaande afspraken aangemerkt als onderdeel van R-net: railverbindingen en de belangrijkste verbindende buslijnen. Dit is een zekerheid en garantie voor gemeenten, maar ook voor vervoerders. Daarmee kan het niet zomaar wijzigen.

In een gezamenlijk proces van gemeente, vervoerder, consumentenorganisaties en MRDH kan er mogelijk wel van afgeweken worden, mits er draagvlak is bij alle partijen. De directeur van de RET heeft al toegezegd om eerst met de bewoners in gesprek te willen gaan over deze kwestie.

 

FACEBOOK IS VERANDERD!

Berichten van media en bedrijven worden minder snel op uw Facebooktijdlijn getoond, tenzij u de ‘als eerste weergeven’ optie instelt. Dan blijven de berichten ten alle tijden te zien.

Maar natuurlijk kunt u de site van Webradio Torpedo ook rechtstreeks bezoeken: www.rijnmondnieuws.com.

Eén gedachte over “GARANTIES VOORTBESTAAN TRAM 21 SCHIEDAM

  1. Tramlijn 21 doortrekken zoals het plan was toen sveaparken werd gebouwd.Dan wordt het passagiers aanbod ook groter en de lijn rendabel.een verbinding die op 15 minuten lopen “voor jonge mensen” ligt en na 19.00 uur niet meer in dienst is zal nooit de schoonheids prijs verdienen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *