WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

FILE OP AFRIT VLAARDINGEN-HOLY GROOT RAADSEL

VLAARDINGEN- Een gespecialiseerd bureau onderzoekt de verkeersafwikkeling op de afrit 9 van de A20 bij Vlaardingen-Holy. Vorige maand is al een schouw uitgevoerd. Doel van het onderzoek is – indien mogelijk – om eventuele verbeteringen in de verkeersregelinstallatie te kunnen doorvoeren.

De gemeente Vlaardingen is bekend met filevorming op de afrit, die soms gedurende de avondspits optreedt. Voorlopig staat de gemeente voor een raadsel. Er zijn geen storingen van de verkeersregelinstallatie bekend. Evenmin zijn er het afgelopen jaar wijzigingen in het regelprogramma doorgevoerd. Uit gegevens blijkt dat de hoeveelheid verkeer dat de afrit neemt ook niet is toegenomen.

Eenvoudige aanpassingen kunnen al voor een verbeterde verkeersafwikkeling zorgen, denkt men bij de gemeente. Wel is het zo dat de verkeerslichten bij afrit 9 onderdeel zijn van een gecoördineerde, maar complexe streng met de kruispunten. Kleine aanpassingen aan één kruispunt hebben direct gevolg op de totale doorstroming, waardoor eventuele wijzigingen in samenhang.

Het verbreden van de afrit vanaf hectometerpaal 22,4, waar Rijkswaterstaat als wegbeheerder voor
verantwoordelijk is, is geen maatregel die op korte termijn kan worden uitgevoerd. Bovendien moet eerst
worden bezien wat de exacte oorzaak is van de filevorming en of andere minder ingrijpende maatregelen
voldoende resultaat bieden.

GEEF UW MENING!!

Plaats een reactie onder dit bericht op deze site (scrol naar beneden). Gebruik uw vrijheid van meningsuiting!

LET OP!! Spreek vrijuit, maar reacties die oproepen tot geweld en verwensingen met ziektes worden niet getoond.

Publicatie kan (soms) enige tijd duren.

3 gedachten over “FILE OP AFRIT VLAARDINGEN-HOLY GROOT RAADSEL

  1. Kan ook het gevolg zijn van verkeer dat files op aansluitende routes richting Rotterdam centrum en zuid. Slaan dan af onder de A4 door en de oprit weer op. Heb dat 2 x meegemaakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *