WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

EERSTE RIT RET OP HOEKSE LIJN VLAARDINGEN

Per 1 april 2017 rijdt NS niet meer tussen Schiedam-Centrum en Hoek van Holland. Vanaf september 2017 gaat de RET op dit traject met de metro rijden. In de tussentijd verzorgt de RET vanaf 1 april tot september vervangend busvervoer. Dit betekent ook dat reizigers vanaf dit moment RET reisproducten nodig hebben voor hun reis. Tijdens de informatieavond geeft de RET toelichting op de busroutes en de veranderingen voor reizigers en omgeving van de Hoekse Lijn.
Per 1 april 2017 rijdt NS niet meer tussen Schiedam-Centrum en Hoek van Holland. Vanaf september 2017 gaat de RET op dit traject met de metro rijden. In de tussentijd verzorgt de RET vanaf 1 april tot september vervangend busvervoer. Dit betekent ook dat reizigers vanaf dit moment RET reisproducten nodig hebben voor hun reis. Tijdens de informatieavond geeft de RET toelichting op de busroutes en de veranderingen voor reizigers en omgeving van de Hoekse Lijn.
VLAARDINGEN- RET medewerkers oefenen sinds gisteren met de eerste metrostellen op het treinspoor van de Hoekse Lijn. Een speciale simulator maakt het mogelijk nu al in te spelen op de combinatie van goederenvervoer en metro op het traject nabij station Vlaardingen Centrum.

Directeur Perdo Peters (RET) heeft het lintje doorgeknipt voor de eerste metrorit over de Hoekse Lijn in de simulator.

De eerste twee gloednieuwe metrostellen voor de Hoekse Lijn zijn eind augustus al gearriveerd bij de RET in Rotterdam. De metro’s zijn afkomstig van Bombardier en gebouwd in Wenen. De rijtuigen worden bij de RET afgebouwd. Het gaat om de eerste exemplaren uit een bestelling van in totaal tweeëntwintig nieuwe voertuigen.

Het huidige NS tracé ondergaat volgend jaar tussen Schiedam en Hoek van Holland een metamorfose: van een gewone spoorlijn naar een moderne metro. Aan het eind van de lijn, in Hoek van Holland, komt er een kleine kilometer nieuw spoor bij met een nieuw station: ‘Hoek van Holland Strand’.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *