WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

BLIJVENDE ERGERNIS DEELSCOOTERS OP STOEP SCHIEDAM

SCHIEDAM- Opnieuw zorgen deelscooters voor ergernis en overlast in Schiedam. Bij de Vlinderhoven / Koolwitjeshof in Schiedam-Spaland versperren vier exemplaren van Felyx het trottoir, constateert de Wijktoezichthouder. Felyx laat weten de verantwoordelijke gebruikers hierop aan te spreken en een eventuele boete door te belasten. En het bedrijf stuurt iemand langs om de scooters goed te zetten.

Bij de PvdA wil raadslid Bilal Badri graag weten wat die ‘eventuele boete’ inhoudt.

Raadslid Monique Rotteveel (LOS): ‘Dit is dweilen met de kraan open en wethouder Jeroen Ooijevaar lacht het een beetje weg, het valt reuze mee zegt hij.…’

In de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van Schiedam worden regels opgenomen om de toenemende overlast van lukraak geparkeerde deelscooters te beteugelen. Ook wordt gewerkt aan een vergunningstelsel. Wethouder Jeroen Ooijevaar (GroenLinks) heeft dat in oktober toegezegd.

De wethouder is niet perse ontevreden met het beeld van de vele deelscooters. Volgens de wethouder betekent dit alles dat de scooters ‘heel erg veel gebruikt worden’. Ooijevaar ziet dat als een heel goed teken voor de mobiliteitsopgave die Schiedam heeft.

GEEF UW MENING!!

Plaats een reactie onder dit bericht op deze site (scrol naar beneden). Gebruik uw vrijheid van meningsuiting!

LET OP!! Spreek vrijuit, maar reacties die oproepen tot geweld en verwensingen met ziektes worden niet getoond.

Publicatie kan (soms) enige tijd duren.

6 gedachten over “BLIJVENDE ERGERNIS DEELSCOOTERS OP STOEP SCHIEDAM

  1. Natuurlijk is Ooijevaar niet ontevreden hij vind het geweldig, is een beetje zijn troetelkindje en milieuvriendelijk.
    Dat mensen hun benen over die ondingen breken zal hem waarschijnlijk weinig interesseren.
    Weet niet waar deze man woont, maar ik vermoed in een wijk met zonnepanelen, autoluw en verder alles milieubewust. Dus hoogstwaarschijnlijk niet in een oude wijk, waar de overlast echt de spuigaten uitloopt.
    Bij mij in de straat staan er gemiddeld 4 en ook nog eens gemiddeld 6 van die oranje fietsgevallen. Deze staan allemaal op een kluitje en blokkeren voor 3/4 het trottoir. Geen stadswacht maakt zich daar druk om, uiteraard wel om het parkeren met (letterlijk) 1 wiel van je auto op het trottoir. Het wordt echt tijd dat er serieus met dit probleem wordt omgegaan.

    1. Dat milieuvriendelijke van dat elektrische rijden wordt zwaar overschat hoor Martin, alleen al de productie en het een paar jaar later afvoeren van die accu’s is al een milieudelict. En waar denk je dat die stroom vandaan komt? Milieuvriendelijk is helaas verworden tot een propagandawoord voor linkse partijen die overigens graag massaal zeer milieuonvriendelijke arabieren importeren.

      1. Tuurlijk zijn die dingen niet milieuvriendelijk.
        Het opladen wordt ook gedaan door normale elektriciteit.
        I.d.d. de accu is ook zwaar milieubelastend als die vernietigd moet worden. Uiteraard moet dat wel in een land gebeuren waar het goedkoop is en ze worden gesloopt door kinderen van 8 jaar.
        Maar als het straatje van links maar schoon is.

  2. Je ziet die krengen niet alleen in Schiedam. Probleem is, dat je per minuut betaald en ze dus overal neergekwakt kunnen worden.

    Ik vraag me ook sterk af, hoe men controleert op leeftijd en of dat men een geldig brommer certificaat heeft, van degene die er op gaat rijden. Ik heb al diverse keren, jonge gasten gezien waarvan je in twijfel kunt trekken of zij wel rijbevoegd zijn.

    1. Naar wat ik vernam en zelf één keer heb gezien, kunnen bepaalde gasten, veelal uit bepaalde bevolkingsgroepen, deze scooters besturen door de code te kraken. Zag dus één keer zo een ventje vermoedelijk van maximaal 12 rijden op zo een ding.
      Politie zag dat ook en gingen erachter aan. Deze kregen dat ventje niet te pakken, het was te gevaarlijk en niet verantwoord om zoveel risico’s te nemen voor de agenten. Als ze hem wel hadden gepakt was de wereld weer te klein.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *