Schiedams Nieuws
Waterweg Actueel

Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

4 TIPS OM HET SCHOONMAAKWERK VAN JE HUISHOUDELIJKE HULP TE ORGANISEREN

Als je eenmaal een goede huishoudhulp hebt gevonden, is het je taak om hen te helpen hun werk op een georganiseerde manier te doen. Van het schoonmaken van vloerkleden, glazen, babysitten tot het schoonmaken van keukenkasten en eettafels, huishoudelijke taken zijn eindeloos. Ze moeten dagelijks worden uitgevoerd, op tijd. Je huishoudelijke hulp Rotterdam helpen bij het organiseren van schoonmaakwerk zal voor je beiden goed uitkomen, dus volg de onderstaande tips die je helpen bij het hebben van een schoon huis.

Weet wat je gereinigd wilt hebben
Als je meerdere kamers in huis hebt, ga dan door elke kamer en laat je huishoudhulp weten wat er in elk van hen moet worden schoongemaakt. Ja, je moet wat tijd besteden aan het prioriteren van taken, dit zal je huishoudster helpen aan je verwachtingen te voldoen/te overtreffen. Uiteindelijk ben jij het die gelukkig zal zijn! Plan de werkzaamheden van je helper in en laat je huis schoonmaken zoals jij dat wilt. Door wat van je tijd te besteden, zal je huishoudelijke hulp het ook gemakkelijk vinden om haar werk te doen. Bovendien zal er weinig tot geen ruimte zijn voor misverstanden/wrijvingen tussen jou en je huishoudhulp.

Bereid een schema voor
Zodra je duidelijk weet wat er moet worden schoongemaakt, stel je een schema op over hoe vaak je het wilt laten doen. Je wilt bijvoorbeeld dat de vloeren elke dag worden gedweild, terwijl je logeerkamer één keer per week moet worden schoongemaakt. Groepeer taken voor je huishoudhulp dus op frequentie zodat ze de huishoudelijke ondersteuning goed uit kan voeren. Voorbeeld:

· Dagelijks: Vloeren dweilen en badkamertegels en armaturen schoonmaken

· Twee keer per week: Stofzuigen en glazen schoonmaken

· Wekelijks: Meubels poetsen en afstoffen

Wees flexibel
Wat als je huishoudhulp ziek is en de schoonmaak niet volgens schema kan uitvoeren? In dergelijke omstandigheden moet je zeker flexibel zijn. Verander het schema voor de week, geef haar rust en vraag haar om de taken te doen die voor de week zijn gepland zodra ze weer normaal is. Door dit te doen, ben je niet alleen humaan, maar win je ook de loyaliteit van je helper. Als je flexibel bent, is de kans groter dat je helper bij je blijft. Ze zal ook meer interesse tonen in het doen van je huishoudelijke taken, aangezien er voor haar gezorgd werd toen ze ziek was. Uiteindelijk moet het voor jullie allebei een win-win zijn, het hangt allemaal af van hoe flexibel je bent!

Specificeer de do’s and don’ts
Wil je dat je huishoudhulp je hele huis schoonmaakt of wegblijft uit een bepaalde ruimte? Vind je het leuk om zelf je studeerkamer schoon te maken? Heb je er de voorkeur aan om zelf dingen in je kinderkamer te organiseren? Ieder van jullie heeft misschien zijn eigen regels voor je huis, dus maak je helper duidelijk wat je wel en niet mag doen op de eerste dag van haar dienst. Dit voorkomt teleurstellingen en discussies achteraf, wat ook kan gelden voor het gebruik van een bepaald artikel in je huis.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *