WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland /

STROOMOPWAARTS: LEERTRAJECT 3 MAANDEN VOOR CALLCENTER MEDEWERKERS

MAASSLUIS- Stroomopwaarts start een nieuw werkleertraject voor callcenter medewerkers. Dit werkleertraject biedt minimaal 40 werkzoekenden uit Maassluis, Vlaardingen en Schiedam de mogelijkheid om binnen drie maanden een opleiding tot contactcenter medewerker te volgen en werkervaring op te doen. Deelnemers ontvangen na dit traject een erkend certificaat en hebben goede vooruitzichten op een baan (onder andere bij VANAD Engage).

Met dit werkleertraject worden inwoners met een bijstandsuitkering én andere werkzoekenden uit Maassluis, Vlaardingen en Schiedam in drie maanden begeleid naar betaald werk in klantcontactcenters, waaronder VANAD Engage. Samen met Stroomopwaarts is hiervoor een contactcenter opgezet in het werkleerbedrijf in Schiedam, om de deelnemers ‘on the job’ te trainen. In het programma is er ook aandacht voor persoonlijk leiderschap, (zelf)vertrouwen en talentontwikkeling. De deelnemers ontvangen na examinering het landelijk erkend KSF-Branchecertificaat en het Engage AanZet certificaat, waarmee ze hun positie op de arbeidsmarkt versterken.

Uit onderzoek van het UWV blijkt dat de vraag naar klantcontactpersoneel met name bij de GGD’s, online retail bedrijven, de overheid en banken is toegenomen. Deze trend is bij Stroomopwaarts al langere tijd bekend. “Functies binnen klantcontactcenters zijn niet gebonden aan sectoren, hierdoor zijn er veel mogelijkheden voor onze cliënten. Dit werk is namelijk erg geschikt om parttime of vanuit huis te doen. Ook kan het een oplossing zijn voor ouders met kinderen die meer aan huis gebonden zijn.”, aldus Martijn Bulte, unitmanager Werk bij Stroomopwaarts.

VANAD Engage is na een uitgebreid marktoriëntatie gekozen als partner in het opleiden en begeleiden van contactcenter medewerkers. “Met onze interne leertrajecten begeleiden wij collega’s in hun vak, met een grote focus op het werken vanuit échte verbinding (met de klant, met een collega en met jezelf). Daarmee voegen we waarde toe aan ieder klantcontact dat wij voor onze partners doen en geven we onze collega’s ‘skills for life’ mee. Door de samenwerking met Stroomopwaarts, laten wij de kracht van verbinding nog veel verder reiken”, aldus Sharon Braam, chief human resources officer bij VANAD Engage.

2 gedachten over “STROOMOPWAARTS: LEERTRAJECT 3 MAANDEN VOOR CALLCENTER MEDEWERKERS

  1. Als er zoveel personeel wordt gevraagd dan kunnen die mensen toch gelijk aan de slag!
    Een eenvoudige callcenterbaantje kan je in één dagdeel hooguit een paar dagen leren!

    1. Nee joh Ewoud, voor jou een half dagdeel, maar voor deze stroomopwaartsklanten maanden hoor. Eerst afkicken, op tijd je nest uit leren komen, mindset veranderen, positieve instelling operatief inbouwen en nog veeeel meer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *