Adverteren

De bezoekers aantallen alleen al via Facebook.

U bent ondernemer en heeft al een prima website voor uw bedrijf of product, maar meer bezoekers zijn altijd welkom. Plaats dan eens een banner op deze site. Schiedamsnieuws.nl is een snel groeiend internetportaal voor het Waterweggebied. De lokale nieuwssite voor iedereen langs de Nieuwe Waterweg. Met een banner op Schiedamsnieuws.nl bereikt u bovendien niet alleen Schiedammers, maar ook geïnteresseerden in Vlaardingen, Maassluis en Hoek van Holland. Met een commerciële link op de homepage trekt u dus gegarandeerd een grote groep consumenten binnen een voor u belangrijk afzetgebied.

header_ad

Meer weten of onmiddellijk boeken:

 

010-88.59.013

 

 

  • excl. BTW+ Buma/Stemra

En er is meer, want Schiedamsnieuws.nl is op de eerste plaats de site van Webradio Torpedo. Misschien wel het gezelligste en meest toegankelijke lokale radiostation van de regio. Met tussen het nieuws en de muziek alle ruimte voor pakkende commercials. Radiospots waarmee u nog eens extra de aandacht op uw bedrijf of product kunt vestigen. Kiest u voor het plaatsen van een banner op Schiedamsnieuws.nl dan kunt u dit kosteloos combineren met een reclamespot op Webradio Torpedo. Een spot die tenminste één maal per uur wordt gedraaid. U betaalt alleen voor de eenmalige productiekosten van de commercial (ca. 40 euro * ). Dat betekent een extra grote attentie voor één en hetzelfde bedrag.

 

  • excl. BTW+ Buma/Stemra

 

En wist u dit al:

 

Uit onderzoek blijkt dat consumenten steeds vaker via internet op hun favoriete radiostation afstemmen als ze online zijn. Volgens onderzoek luistert 33% van de Nederlandse bevolking weleens radio via internet.

 

(Bron: RAB, 2011)

 

 

In 2004 heeft het Amerikaanse bedrijf RAEF (RadioAd Effectiveness lab) in Amerika een uitgebreid onderzoek uitgevoerd naar de wijze waarop consumenten in de leeftijdsgroep tussen 18 en 54 jaar tegen reclame aankijken. Hierbij is een vergelijking gemaakt tussen televisie-, dagblad en radioreclame. Radio blijkt van deze drie het meest persoonlijke medium. Uit onderzoek blijkt ook dat radioreclame als relevanter wordt gezien dan reclame via andere media. In het onderzoek, uitgevoerd onder meer dan 660 personen, kregen de respondenten onder andere een aantal stellingen voorgelegd. Voor iedere stelling moesten de ondervraagden aangeven in welke mate zij het van toepassing vinden op het medium radio, televisie of dagblad. Op de volgende stellingen (radio- versus televisiereclame) reageerden men ten voordele van radio:

 

– Ik heb het gevoel dat de reclames mij persoonlijk willen benaderen.

  • Advertenties in dit medium zijn eerlijker.
  • Advertenties in dit medium zijn betrouwbaarder.
  • Ik kan andere dingen doen tijdens het horen van de reclames.
  • Adverteerders die dit medium inschakelen hechten er waarde aan mij persoonlijk te benaderen.

 

Radio bereikt de luisteraar op een emotioneel niveau, vergelijkbaar met het medium televisie, maar veel meer dan bij dagbladen. Ook hier speelt het gevoel ‘persoonlijk benaderd worden’ een belangrijke rol. In de volgende stellingen ‘won’ radio het van de dagbladreclame.

 

  • Deze advertenties zijn beter in staat mij op nieuwe ideeën te brengen.
  • Advertenties zijn creatief.
  • Adverteerders die dit medium gebruiken doen meer hun best mij te bereiken.
  • Ik onthoud een reclame langer omdat advertenties in dit medium meer impact op mij hebben.
  • Advertenties zijn leuk.
  • Advertenties weten beter mijn aandacht vast te houden.

 

Radio wordt als een zeer persoonlijk medium ervaren. Deze persoonlijke aard van het medium radio komt terug in de verwachtingen die luisteraars hebben over radioreclame. Luisteraars hebben het idee dat direct met hen wordt gecommuniceerd. Ze hebben het gevoel dat radioadverteerders hen persoonlijk benaderen. Het is van belang ook in radiocommercials de doelgroep persoonlijk aan te spreken en niet als gehele groep. Bij de andere twee media is het een ander verhaal. Consumenten verwachten dat adverteerders met televisie- en dagbladreclame een grote groep tegelijk willen bereiken. Dit heeft een minder persoonlijke en hierdoor minder effectieve benadering tot gevolg.

 

 

 

Luisteraars zappen niet weg

Radioluisteraars zijn geen zappers. Ook tijdens het reclameblok blijven ze trouw aan hun zender. Reclameontwijking of het zapgedrag wordt steeds een belangrijk punt van discussie. Radio heeft de laagste reclameontwijking, terwijl het een groot publiek bereikt. De reclameboodschap komt dus echt aan.

 

Radio is een effectief medium

 

Op basis van binnen- en buitenlands onderzoek blijkt dat door de inzet van radio een adverteerder

gemiddeld een aanzienlijke koopbereidheid kan behalen met zijn reclamecampagne.

 

Radio barst van de creatieve mogelijkheden

Radio spreekt tot de verbeelding. In een eenvoudige radiocommercial kan moeiteloos een eigen wereld worden gecreëerd. Zonder dure fotoshoots of opnames op een exotisch eiland, zonder een crew van medewerkers of acteurs. Radio is ook in staat om opgeslagen beelden van televisiecommercials te kunnen oproepen en te versterken (Visual Transfer).

 

Radio: aanjager online campagnes

Radio integreert opvallend goed met alle technologische en digitale ontwikkelingen. Radio ontpopt zich meer en meer als een crossmediaal platform bij uitstek en wordt op steeds meer platformen beluisterd. Daardoor is radio een prima aanjager voor online campagnes. Een derde van de luisteraars luistert weleens via internet naar radio.

 

Radio is een dynamisch medium

Radio is jong en verfrissend. Het medium biedt een ontspannende context, waardoor de luisteraar makkelijker openstaat voor de boodschap. Radio werkt beter dan welk mediumtype ook om bij een lage mate van aandacht ook reclameboodschappen in het brein van de consument op te slaan. Het is immers niet mogelijk om je oren te sluiten.

 

Radio is overal en altijd

Via een radiocampagne bereikt u de consument de hele dag door, op plaatsen en momenten waar geen ander medium dat kan. Radio is realtime. U kunt zodoende prima inspelen op gebruiks- en aankoopmomenten. Radio is er altijd en overal.

 

Radio, snel en flexibel

Radioreclame bereikt wekelijks maar liefst 90% van alle Nederlanders. Gemiddeld wordt er meer dan drie uur per dag naar radiozenders geluisterd. Qua mediatijd staat radio overdag op eenzame hoogte en toch is radio heel selectief. Ieder station heeft een specifieke doelgroep met een eigen leefwereld. Luisteraars hebben een sterke band met hun radiostation en zijn trouw aan hun zender. Ze staan ermee op, luisteren onderweg of in de auto, op het werk en gaan met radio naar bed.

 

Radio is kostenefficiënt

Met een beperkt productie- en mediabudget kunt u met een radiocampagne uitstekende resultaten boeken.

 

Radio beïnvloedt de aankoopbeslissing

Radio is vaak het laatste medium dat de potentiële klant hoort voor hij of zij de winkel binnengaat. Zojuist nog op de radio, straks in het winkelwagentje…

 

Radio verhoogt de merkbekendheid

Radio is een prima medium om een merk te introduceren of om een merkimago op te bouwen en de merkbekendheid verder uit te bouwen. Een herkenbaar concept kan wonderen doen.

 

Het biedt een hoge direct response

Radio heeft de fantastische eigenschap snel respons te scoren. Het vermelden van de website zorgt in korte tijd voor extra traffic naar de site.

 

Radio raakt luisteraars

Luisteraars zijn bijzonder gehecht aan hun station. Door die hechte band en het intieme karakter van radio voelen luisteraars zich immers persoonlijk aangesproken. Ook wordt radio door luisteraars beschouwd als een uiterst betrouwbaar medium.

 

(Bron: RAB, 2011)